برگزاری نشست مشترک اداره کل کانون استان با فرمانداری و شهرداری پارس‌آباد


برگزاری نشست مشترک اداره کل کانون استان با فرمانداری و شهرداری پارس‌آباد

نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با محوریت تقویت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان در شهرستان پارس‌آباد برگزار شد و در این نشست مسئولان به ارائه نقطه نظراتی پرداخته و مشکلات کانون را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان گفت: کانون پرورش فکری شهرستان پارس‌آباد در بیش از۴۰ رشته‌ی فرهنگی هنری و ادبی فعالیت دارد و فعالیت‌های این مرکز با جدیت و انسجام لازم در حال پیگیری است.

جمادیه تصریح کرد: کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد از خلاقیت و استعدادهای بسیار بالایی برخوردار هستند، طوری که در فراخوان‌های کشوری و بین‌المللی شاهد این موفقیت‌ها هستیم.

مدیرکل کانون استان افزود: از تولیدات فاخر کودکان و نوجوانان با محوریت نماد ایرانی- اسلامی حمایت می‌شود تا از ترویج فرهنگ غربی در جامعه جلوگیری به عمل آید.

برگزاری نشست مشترک اداره کل کانون استان با فرمانداری و شهرداری پارس‌آباد

جمادیه در پایان این نشست ضمن تقدیر از عنایات و توجه ویژه فرماندار و شهردار شهرستان پارس‌آباد به موضوع فرهنگ، تخصیص اعتبار موردنیاز را مایه‌ی دلگرمی و انگیزه مضاعف برای ارائه خدمات در شهرستان عنوان و یادآور شد: کانون با توجه به حمایت‌های شهرداری از این مجموعه آمادگی کامل را برای مشارکت در برنامه‌ها و جشنواره‌های شهرستانی دارد که در این خصوص برای ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه فضای سبز شهری و آیین‌های بومی محلی در سال گذشته ۱۵۰ اصله نهال توسط کودکان در محوطه مرکز کانون شهرستان کاشته شد.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس‌آباد در این نشست از تخصیص صددرصدی اعتبار به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت احداث سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

علایی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱ میلیارد ریال اعتبار برای دیوارکشی و محوطه‌سازی مرکز شماره ۲ کانون پارس‌آباد اختصاص‌یافته بود که از این مبلغ تقسیط جزئی از طریق سازمان مدیریت برنامه‌ریزی انجام‌شده بود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به ظرفیت بالای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در امر فرهنگ‌سازی در بین کودکان و نوجوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور، بر عقد قرارداد،تفاهم‌نامه فرهنگی و آموزشی برای آموزش حقوق شهروندی، رفتارهای ترافیکی، پاکیزه نگه‌داشتن محیط شهری، صیانت از فضاهای شهری و جلب مشارکت‌های عمومی مردمی در عمران و آبادانی شهری تأکید کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان مرزی پارس‌آباد به لحاظ فرهنگی در تیررس هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد و با توجه به رشد جمعیتی مثبت، جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه به موضوع فرهنگ کودکان و نوجوانان را جزء اولویت‌های این شهرستان قرار داده است.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس‌آباد با تأکید به تقویت فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و جلوگیری از غرق‌شدگی کودکان و نوجوانان در فضاهای مجازی و پرورش استعدادهای آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌های بزرگ انسانی کشور تصریح کرد: در این راستا حمایت نهادهای فرهنگی و هنری و اجتماعی و به‌خصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش‌وپرورش جز اولویت‌های برنامه شهرستان است.

همچنین در این نشست رحمت انوری آذر شهردار پارس‌آباد با تقدیر از فعالیت‌های کانون در سطح شهرستان، اظهار کرد: با کانون و فعالیت‌های آن آشنا هستیم و به‌طور کامل مسائل و مشکلات آن را رصد می‌کنیم.

انوری آذر تصریح کرد: سعی می‌کنیم با عملیاتی کردن طرح‌ها، مشکلات مراکز فرهنگی هنری و کارهای اجرایی آن را حل کنیم و تلاش خواهیم کرد مراحل ساخت سینمای کودک کانون را سرعت بخشیم.

گفتنی است، نشست مشترک مدیرکل کانون استان، فرماندار و شهردار شهرستان پارس‌آباد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نشست مشترک اداره کل کانون استان با فرمانداری و شهرداری پارس‌آباد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند