هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد


هفته سوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت 54 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۴ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۷۲ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آرمین آق آتابای با اسب آرای گزل زودتر از خط پایان گذشت و ستار مهرانی با اسب تیر رئیسی و فیض الله رجال با اسب بل به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر بود که متین جرجانی با اسب شیمبو عنوان اول را به دست آورد و مبین آسایش با اسب آرمانا پیمان و بنیامین جرجانی با اسب پیوتال به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب تاسارا موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب اوبلا و امان محمد قلرعطا با اسب ماریل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که پیمان قلرعطا با اسب کورلین زودتر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب کارولین و امیر مختومی با اسب آژدر به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب آی گل نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ابوطالب چاری زاده با اسب سیتی دنسر و ستار مهرانی با اسب وای وای نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه تا هفت ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب سون استار موفق به کسب مقام اول شد و امان محمد قلرعطا با اسب آزادی و رامین قهرمانی با اسب سیکاس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، ستار مهرانی یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد و آرمین آق آتابای، متین جرجانی و پیمان قلرعطا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، جمعه ۲۲ تیر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4340068

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بندرخواجه‌نفس، پیشران توسعه گلستان چشم امید به دولت سیزدهم