بازدید شهردار مشهد مقدس از منطقه منفصل شهری مهرگان


بازدید شهردار مشهد مقدس از منطقه منفصل شهری مهرگان

به گزارش شهرآراآنلاین، در این بازدید که صبح روزیکشنبه و با حضور اعضای کمیته نظارتی شماره 2 شورای اسلامی شهر مشهد، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد و شهردار منطقه 3 مشهد انجام شد، تقی‌زاده خامسی از منطقه مهرگان بازدید و...


به گزارش شهرآراآنلاین، در این بازدید که صبح روزیکشنبه و با حضور اعضای کمیته نظارتی شماره 2 شورای اسلامی شهر مشهد، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد و شهردار منطقه 3 مشهد انجام شد، تقی‌زاده خامسی از منطقه مهرگان بازدید و دستورات لازم را برای تشکیل جلسات مشترکی جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت این مناطق صادر کرد.

شهناز رمارم، عضو هیات رییسه وهمچنین عضو کمیته نظارتی شماره 2 شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدید گفت: در راستای بهبود وضعیت شهرک مهرگان شهردار مشهد مقدس خواستار برگزاری جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی شد، زیرا ساخت و سازهای این محدوده مربوط به طرح مسکن مهر بوده که متولی آن وزارت مسکن و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: افزودن ناحیه منفصل شهری مهرگان به شهر مشهد باعث ایجاد مشکلات اجتماعی، شهرسازی و عمرانی شده است که برای برون رفت از این شرایط نیاز به همکاری سایر نهادهای دخیل در این امراست زیرا شورای شهر و شهرداری مشهد به تنهایی قادر به رفع مشکلات موجود نیستند.

رمارم با بیان اینکه درحال حاضر 50 هزار نفرساکن شهرک مهرگان هستند، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌ها این رقم درافق 1405 حدود 80 هزار نفر خواهد بود در حالی که نیازهای اولیه مانند مدرسه مناسب، فرهنگسرا، تصفیه‌خانه و دیگر امکانات هنوز تامین نشده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد به هزینه دو میلیارد و 570 میلیون تومانی مدیریت شهری جدید مشهد در شهرک مهرگان اشاره کرد و افزود: این اعتبارات صرف احداث بوستان آسمان، لکه‌گیری و آسفالت معابر و سایر اقدامات از این دست شده است و در کنار این موارد پیاده‌روسازی نیز در شهرک مهرگان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فازهای یک و دو شهرک مهرگان به شهرداری مشهد تحویل داده شده است که فاز یک این مجموعه از امکانات اولیه برخوردار است ولی فاز 2 که از سال 95 به شهرداری مشهد تحویل داده شده است زیرساخت‌های شهری از جمله شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی، فضای سبز و پیاده‌رو ندارد که برای این کمبودها باید راهکاری اندیشیده شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس ناجوری از مهران مدیری که حسابی بد آموزی دارد/ تصویر