حجاب بانوان تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار گرفته است


حجاب بانوان تحت تاثیر رسانه‌های غربی قرار گرفته است

گرگان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: موضوعی که به عنوان یک آسیب در جامعه مطرح است حجاب زنان است و متاسفانه تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی قرار گرفته است.


حجت الاسلام حسن مهاجر نیشابوری با اشاره به اینکه عفاف و حجاب فقط مختص دین اسلام نیست، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قبل از اسلام، در ادیان‌های مختلف به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشتند و مورد تاکید جوامع آن روز قرار داشت به گونه‌ای که در برخی از فرهنگ‌ها زنان را تا حد مخفی کردن در منزل باور داشتند.

وی افزود: در برخی از مکاتب غیر الهی نسبت به عفیف بودن و پاکدامنی زن نظرات بسیار مثبت وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه عفاف صرفا موضوع پوشش را شامل نمی‌شود، گفت: وقتی صحبت از عفاف زن می‌شود موضوع پاکدامنی است.

وی عفاف را یک صفت درونی و ذاتی دانست و تصریح کرد: حجاب تکمیل کننده صفت عفاف است، رعایت حجاب و عفاف باعث می‌شود تا زن و یا هر شخصی دیگر در برابر برخی از معثیت‌ها حفظ بماند.

مهاجر نیشابوری اظهار کرد: آنچه که امروز در جامعه ما مطرح است در حقیقت بحث بی‌عفافی زنان جامعه ما نیست چراکه مردم ما عفت را به عنوان یکی از اصولی ترین اعتقادات خود می‌دانند.

وی افزود: موضوعی که امروز به عنوان یک آسیب در جامعه مطرح است حجاب زنان است، متاسفانه جامعه تحت تاثیر شبکه‌های مختلف اجتماعی و رسانه‌های غربی که همه این‌ها مروج فرهنگ مبتذل غرب هستند قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: برخی‌ها نشانه‌های حجاب خود را به تبعیت از فرهنگ غرب مورد تغییر قرار داده‌اند و این تغییرات می‌تواند منجر به اعتقاد بی حجابی در جامعه شود، زمانی که این باور به اعتقاد تبدیل شود می‌تواند پیام‌های مخربی را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ‌های دیرین و کهن خود را حفظ کنیم گروه‌های مختلفی همچون والدین، فضاهای آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، مساجد، رسانه‌های ملی، شبکه‌های مجازی و تمامی ارگان‌های که در قالب فرهنگ مردم برنامه ریزی می‌کنند باید هم جهت و هم سو با یکدیگر گام بردارند تا بتوانیم از جامعه‌ای عفیف و با حجاب برخوردار باشیم.

کد خبر 4344830

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی