تالار عکاسان استان مرکزی در موزه مفاخر اراک افتتاح می شود


تالار عکاسان استان مرکزی در موزه مفاخر اراک افتتاح می شود

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: تالار عکاسان استان مرکزی متشکل از آثار، ادوات، دوربین ها و نگاتیوهای استاد محمدعلی دواری، عکاس پیشکسوت اراکی در موزه مفاخر این شهر افتتاح می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی اظهار داشت: اقلامی که در تالار عکاسی به نمایش گذاشته می شوند شامل عکس ها، نگاتیوها، شیشه های عکاسی، دوربین ها و ادواتی هستند که استاد محمد علی داوری به اداره کل میراث فرهنگی استان برای نمایش عمومی در موزه اهدا کرده است.

وی افزود: همچنین در این تالار عکاسی از سایر عکاسان استان یک تابلوی عکس به انتخاب خود این هنرمندان با نام «عکس ماندگار، عکاس ماندگار» نصب شده تا این مجموعه دربردارنده هنری از نسل گذشته و امروز عکاسان استان و راوی توانایی این هنرمندان باشد.

حسینی ادامه داد: هنرمندان، طلایه داران مفاخر و مشاهیر هستند از این رو تاکید داشتیم این تالار در موزه مفاخر استان احداث شود و با آنکه به لحاظ فضای موزه با محدودیت مواجه هستیم، تلاش کردیم تا قسمتی از هنر عکاسی استان را به نیابت از هنر هنرمندان استان در این موزه به گردشگران و بازدید کنندگان ارائه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: عکس به عنوان صادق‌ترین و گویاترین سند تاریخی از جایگاه بسیار مهمی در روایت گذشته برخوردار است، از سوی دیگر به دلیل جایگاه ویژه عکس و عکاسی در تاریخ معاصر ایران و نیاز کشور به ثبت وقایع، جاذبه ها، تبلیغات و مهمتر از آن نشر هنر نیازمند آن هستیم که از هنرمندان این عرصه حمایت کنیم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این تالار روز شنبه ۲۳ تیرماه جاری ساعت ۱۹ در موزه مفاخر اراک برگزار می شود و حضور تمام علاقمندان در این مراسم آزاد است.

کد خبر 4345263

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لحظه دستگیری عامل خودکشی زهره فکور صبور / این مرد از خانم بازیگر اخاذی غیر اخلاقی...