به گزارش خبرگزاری برنا؛ عسگر نصیری با بیان اینکه این سامانه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و در نهایت شهرداری الکترونیک تهیه و راه اندازی شده است، افزود: از طریق سامانه، اموری از قبیل متره، برآورد، صورت وضعیت و کنترل پروژه به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

نصیری افزود: همه این امور پیش از این به شکل دستی انجام می گرفت.

وی، به تشریح کلی روند عملکرد این سامانه پرداخت و اضافه کرد: برآوردهای لازم پس از ثبت اطلاعات پروژه در سیستم، برداشت شده و به منظور برگزاری مناقصه به حوزه مربوطه ارسال می شود. پس از برگزاری مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار، مدارک و اطلاعات پیمانکار منتخب در سامانه وارد می شود و با اختصاص یک کد به پیمانکار، وی از امکان ورود به سیستم و درج اطلاعات برخوردار می شود.

به گفته معاون شهردار کرج، با درج این اطلاعات در سامانه، امکان نظارت بخش های ناظر همچون شورای شهر بر روند انجام پروژه ها و هزینه ها بسیار سهل تر و شفاف تر خواهد شد.

وی، از دیگر مزایای راه اندازی این سامانه را استانداردسازی فرآیندهای برآورد، صورت وضعیت، تعدیل، ارتقای سطح فنی و افزایش سلامت جامعه شهرداری در کنار کنترل عملکرد و هزینه پروژه ذکر کرد و ادامه داد: مدیریت پروژه و امکان تطبیق پیش بینی بودجه با هزینه ها همچنین صرفه جویی در زمان به عنوان دیگر نتایج مثبت و موثر بهره گیری و راه اندازی سامانه مذکور می باشد.

نصیری، همچنین به یکی از مهمترین ویژگی های فعال سازی سامانه اشاره کرد و بیان داشت: امکان بایگانی اطلاعات پروژه و پیمانکار تا زمان نامحدود که پیش از این به عنوان یکی از مشکلات این بخش تلقی می شد، از ارزشمندترین دستاوردهای بکارگیری سامانه است.

این مسئول اذعان داشت: با فعال شدن سامانه علاوه بر رعایت بهتر و بیشتر حقوق پیمانکار و کارفرما، مستندات طرح ها پیوسته در دسترس بوده و امکان نظارت بر آن بسیار بیشتر خواهد شد.