بیمارستان‌های هوشمند؛ از رویا تا واقعیت


 بیمارستان‌های هوشمند؛ از رویا تا واقعیت

به گزارش بهداشت نیوز: اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه های جدیدی از علم و فناوری می‌شود؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات در سراسر جهان بپردازیم. عینک...

به گزارش بهداشت نیوز: اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که رشد و پیشرفت جوامع را به دنبال دارد و سبب باز شدن دریچه های جدیدی از علم و فناوری می‌شود؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات در سراسر جهان بپردازیم.

عینک هوشمندی که به کمک پزشکان می‌آید
مخترعان در مرکز پشتیبانی پزشکی عینکی را طراحی کرده‌اند که کاملا هوشمند عمل می‌کند و می‌توانید آن را مدیریت کنید؛ به کمک این عینک به جای آن که اطلاعات پزشکی بیماران بر روی پرونده یا رایانه نوشته شود بر روی این عینک هوشمند به نمایش گذاشته می‌شود و برای آن که بخواهید اطلاعات بیمار را بخوانید تنها کافی است این عینک را روی چشمان خود قرار دهید تا در کمتر از چند ثانیه تمام اطلاعات مورد نیازتان به نمایش گذاشته شود.

خبر کردن پرستار تنها با یک کلیک ساده
مخترعان بیمارستان هوشمندی را طراحی کرده‌اند که سیستم‌های جدید را جایگزین سیستم‌های قدیمی کرده‌است برای مثال در این بیمارستان بیماران برای خبر کردن پرستار به جای آن که بخواهند دکمه‌ای را فشار دهند رایانه لوحی بر روی تختشان قرار گرفته است که به کمک آن می‌توانند این‌کار را انجام دهند همچنین تمام سوابق پزشکی بیمار بر روی آن رایانه نوشته شده است و به کمک رایانه می‌توانند خودشان تخت خواب را تنظیم کنند و دستور غذا بدهند.

ارتباط میان والدین و فرزند بیمار به کمک دوربین های هوشمند
اگر نوزادی که متولد می‌شود به بیماری خاصی مبتلا باشد باید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نگهداری شود و گاهی اوقات درمان نوزاد طولانی می‌شود و والدین مجبور هستند هفته‌ها در راه بیمارستان و خانه تردد کنند همچنین آنها نمی‌توانند هنگام شب کودک خود را به تنهایی در بیمارستان بگذارند اما به تازگی برای از بین بردن این مشکل و به منظور ارتباط بهتر میان خانواده‌، نوزاد و بیمارستان سامانه‌ای طراحی شده است که لحظه به لحظه روند درمانی نوزاد را به خانواده‌ها گزارش می دهد برای مثال دوربین هوشمند و چندین بلندگو در بالای تخت نوزاد تعبیه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت هر لحظه کودک خود را مشاهده کنند.

باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات