طرح جمع آوری سگ های ولگرد در صالحیه در دستور کار قرار دارد


طرح جمع آوری سگ های ولگرد در صالحیه در دستور کار قرار دارد

بهارستان- شهردار صالحیه از جمع آوری و عقیم سازی 150 قلاده سگ ولگرد طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.


علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ساماندهی سگ های ولگرد در دستور کار شهرداری صالحیه قرار دارد، اظهار داشت: همانطور که برای اجرای این طرح آسایش و حقوق مردم درنظر گرفته شده است، خود را ملزم به رعایت حقوق حیوانات می دانیم.

قربانی در ادامه افزود: طی طرح ساماندهی سگ های ولگرد در یک ماه گذشته بیش از ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح محلات صالحیه جمع آوری و جهت عقیم سازی و نگهداری در محل های مناسب تحویل داده شده است.

وی در ادامه از انعقاد قرارداد با مجموعه ای مجرب در این خصوص خبر داد و افزود: در این طرح، تیم های ویژه با زنده گیری سگ های ولگرد، آنها را به اردوگاه نگهداری این سگ ها انتقال می دهند و این سگ ها پس از جمع آوری، مورد معاینه دامپزشکان قرار می گیرند که سگ های مبتلا به بیماری واگیردار و خطرناک با روش های موجود از بین می روند و سگ های سالم پس از عقیم سازی برای نگهبانی به متقاضیان سپرده خولاهند شد.

شهردار صالحیه با بیان اینکه اعتبار ویژه ای برای جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد اختصاص داده شده است، گفت:طرح زنده گیری و ساماندهی سگ های ولگرد هزینه بر و دشوار است اما با این حال برای پیشگیری از بیماری ها، این طرح با جدیت دنبال می شود و تاکنون بیش از ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب جمع آوری شده است.

کد خبر 4358662

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرماندار شمیرانات: مدارس دانش‌آموزان را با فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنند