6 گلزار شهدا در کرج نیازمند بازسازی است


6 گلزار شهدا در کرج نیازمند بازسازی است

کرج - بازسازی شش گلزار شهدا در کرج در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان مطرح و موردبررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار مهر، هومن قدوسی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان کرج از اختصاص یک میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) توسط اداره کل بنیاد شهید خبر داد و گفت: بخش دیگری از اعتبار لازم برای ساماندهی این گلزار را استانداری تقبل کرده است.

وی در ادامه بابیان اینکه برای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) همه دستگاه‌ها باید پای‌کار بیایند، افزود: از متولیان امر می‌خواهیم ظرف یک هفته وضعیت پیمانکار را مشخص و گزارش مربوطه را به فرمانداری ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کرج در بخش دیگری به ساماندهی گلزار شهدای روستاهای استان اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم اعتباراتی تخصیص داده‌شده است.

سید محمد حسینی رئیس اداره بنیاد شهید منطقه یک کرج به وجود مزار دو هزار و ۶۵ شهید در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد فقط ۴۱۴ مزار ساماندهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌ازاین در سال ۱۳۸۰ گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) یک‌بار ساماندهی شده بود، گفت: برای ساماندهی مجدد این گلزار با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است.

رئیس بنیاد شهید منطقه یک کرج به انجام هماهنگی‌های لازم با شهرداری برای ساماندهی گلزار امامزاده محمد (ع) با شهرداری اشاره کرد و گفت: برای نوسازی سنگ مزارها پروژه‌ای تعریف شد اما به علت پرداخت نشدن پیش‌پرداخت به پیمانکار عملیات اجرایی آغاز نشد.

حسینی عدم ثبات مدیریتی در کرج را یکی از دلایل عدم ساماندهی گلزارهای شهدا اعلام کرد و گفت: کارگاه‌های مربوطه برای نوسازی سنگ مزار شهدا تجهیز و مراسم کلنگ زنی نیز برگزار شد اما هیچ اقدامی عملیاتی انجام نشد همین موضوع باعث دلخوری خانواده شهدا شده است.

وی با تأکید بر اینکه شش گلزار شهدا در کرج نیازمند بازسازی است، گفت: یکی از خیرین شهر ساماندهی بخشی از گلزار شهدای چهارصد دستگاه را تقبل کرده است.

حجت‌الاسلام مهدیون نماینده اداره اوقاف کرج در ادامه این جلسه گفت: اداره اوقاف این اختیار را به پیمانکار داد که هر طرحی که برای ساماندهی گلزار شهدا مصوب شد، اجرایی کند.

به گفته وی پیش از انعقاد قرارداد کارگاهی یک هزار متری در اختیار پیمانکار مربوطه قرار گرفت تا کار را آغاز کند.

کد خبر 4360834

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اقامه نماز جماعت همزمان با تجمع امت رسول الله(ص) در کرج