سیامک ره پیک به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد


خبرگزاری آریا -  نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیامک ره پیک را به عنوان عضو...
خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیامک ره پیک را به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.
سیامک ره پیک به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد
خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیامک ره پیک را به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سیامک ره پیک با 145 رای موافق از 243 نماینده حاضر به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد و احمد بیگی حبیب آبادی با 93 رای نتوانست به شورای نگهبان راه یابد.
سیامک ره‌پیک در این جلسه گفت: همکاری پیشینی و پسینی شورای نگهبان با مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد، بنده به صورت تفصیلی با مسائل شورای نگهبان در مورد انتخابات و بررسی قوانین آشنایی داشته و اشراف دقیق دارم.
وی بر لزوم تعامل تعامل مجلس و شورای نگهبان تاکید کرد و اظهار داشت: این دو نهاد در بحث تقنین، دو نهاد ملازم هم هستند.
ره‌پیک افزود: در موضوع انتخابات، قوانین را با هدف شفافیت و بررسی چالش‌ها باید مورد بازبینی قرار داد که در این راستا بخش پژوهش‌های شورای نگهبان آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: همکاری شورای نگهبان و مجلس با توجه به شرایط خاص کشور، اقدامی وحدت‌آفرین و مبارک است، در این دوره انسجام‌بخشی به این تعامل امری مهم است.
سیامک ره پیک افزود: عضو شورای نگهبان باید دارای صفاتی مانند استقلال رأی، اعتقاد عمیق به مبانی اسلامیت و جمهوریت نظام و اعتقاد راسخ به حق‌الناس بودن رأی مردم باشد.
در ابتدای جلسه، محمد حسن صادقی مقدم یکی از سه نامزد کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان، با ارائه نامه ای رسمی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی انصراف داد.
بر اساس این گزارش، سیامک ره پیک، پیش از این نیز در سال 1389 به عضویت شورای نگهبان درآمد، وی سوابقی همچون، ریاست دانشکده علوم قضایی، سردبیری فصلنامه دیدگاه‌های حقوقی، مدیر مسوولی فصلنامه مطالعات راهبردی، ریاست پژوهشکده مطالعات راهبردی و ریاست مرکز تحقیقات شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد.
ره پیک دارای دکترای حقوق خصوصی است.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته