نیازهای البرز باید ملی دیده شود


نیازهای البرز باید ملی دیده شود

کرج-ایرنا- نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به شرایط و ویژگی های خاص این استان گفت: نیازهای زیر ساختی البرز باید در سطح ملی دیده شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر سه شنبه در سمینار استانداران منطقه یک کشوریکه به میزبانی البرز برگزار شد، افزود: استان البرز به رغم مساحت کم، مهاجرپذیرترین استان کشور است و به لحاظ تاریخی قدمتی بیش از 9 هزار سال دارد.
وی با اشاره به اینکه البرز محل عبورمسافران 14 استان کشور است، گفت: در تعطیلات نوروز 97 طی مدت کمتر از 20 روز بیش از 30 میلیون تردد خودرویی در البرز ثبت شد .
استاندار البرز اضافه کرد: پروژه های راه سازی البرز دارای اهمیت ملی هستند از این رو با نگاه ویژه ای بدنبال رفع موانع و تسریع در بهره برداری آنها بوده ایم.
وی گفت: طبق بررسی کارشناسان ، گشایش آزادراه تهران- شمال، بیش از یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف سوخت در پی دارد.
نجفی افزود: برای ادامه پروژه بزرگراه همت در البرز، موانع بزرگی اعم از معارضان سر راه قرار داشت که طی رایزنی با وزرا و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در کمتر از یک سال ، موانع برطرف شد.
وی خاطرنشان کرد: بزرگراه شمالی کرج نیز از جمله پروژه های مهم راه سازی است که اکنون 34 درصد پیشرفت دارد و طی بازدیدها و پیگیری های مستمر درصدد رفع تنگناها هستیم.
استاندار البرز گفت: بزرگراه آبیک- چرمشهر یکی دیگر از پروژه های بزرگ راه سازی استان البرز است که بهره برداری از آن با روان سازی ترافیک همراه است.
وی با اشاره به ظرفیت های بزرگ استان در بخش تولید و صنایع افزود: بیش از 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان مستقر است که از این تعداد 150 واحد برند ملی محسوب می شود.
نجفی عنوان کرد: این استان قطب علم و فناوری کشور نامگذاری شده چراکه استقرار شرکت های دانش بنیان و برگزاری استارت آپ ها بر این امر صحه می گذارد.
وی گفت: در حوزه اشتغال نیز اقدامات موثری صورت گرفته ولی با توجه به رشد سریع جمعیت و مهاجرپذیری استان، به صورت مداوم بر تقاضای اشتغال افزوده می شود.
7411/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان