تامین بهداشت سرویس های بهداشتی شهر با واگذاری به بخش خصوصی


تامین بهداشت سرویس های بهداشتی شهر با واگذاری به بخش خصوصی

اصفهان- مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: بهترین اقدامی که شهرداری می تواند برای مدیریت سرویس های بهداشتی صورت دهد، برون سپاری و سپردن این کار به بخش خصوصی است.


حسین صفاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گزارشاتی از غیر بهداشتی بودن وضعیت سرویس های بهداشتی اصفهان به مرکز بهداشت استان اعلام شده که در قالب تذکر به شهرداری های مربوط ابلاغ شده است تا اقدامات مربوطه صورت گیرد.

وی بیان داشت: بهترین اقدامی که شهرداری می تواند برای مدیریت سرویس های بهداشتی صورت دهد، برون سپاری و سپردن به بخش خصوصی است که با اندک پولی که از مردم می گیرند اقدام به نظافت سرویس های بهداشتی کنند و از دزدیده شدن شیر آلات و حتی فرسودگی ساختمان های سرویس بهداشتی جلوگیری و به راحتی کارهای تعمیر و بازسازی انجام شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: راهکار شهرداری در مورد وضعیت غیر بهداشتی سرویس های بهداشتی، به کارگیری نیرو برای هر سرویس بهداشتی است که پیشنهاد سپردن به بخش خصوصی را مطرح کرده ایم.

وی با اعلام اینکه آنچه امروز مشکل ما به شمار می رود، کمبود سرویس بهداشتی در سطح شهر است، افزود: سرویس های بهداشتی باید کاشی کاری و وضعیت بهداشتی آن در حد استاندارد باشد و از شیرآلات بهداشتی و استاندارد استفاده شود و تجهیز شده به شیلنگ و آب گرم باشد.

صفاری تصریح کرد: امروز شهرداری رسیدگی خوبی به وضعیت سرویس های بهداشتی دارد حتی شاهدیم در پارک های محلی نیز آب گرم استفاده می شود.

وی اعلام کرد: غیربهداشتی بودن وضعیت دستشویی ها سبب بروز انواع بیماری‌های عفونی و روده ای می شود.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان بیان داشت: باید دقت شود که از صابون مایع در این مکان ها استفاده شود و کف و دیوارهای آن سرامیک باشد.

وی اضافه کرد: نظارت سرویس های بهداشتی مثل هر مکان عمومی با مرکز بهداشت است و اگر شکایتی از وضعیت غیر بهداشتی آن وجود دارد، از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح شود.

کد خبر 4365036

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...