نخستین مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» رونمایی شد


نخستین مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» رونمایی شد

نخستین مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» ویژه کودکان با حضور معاون قرآن و عترت و مدیرعامل خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

نخستین مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمراسم رونمایی از مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم»گفت: اولین اقدام ما در معاونت قرآن و عترت کار برای کودک و نوجوان است، از این رو انگیزه های جوان را در این مسیر استفاده کرده ایم.

وی افزود:هیچ منافاتی ندارد که از ابزار ادبیات برای نشان دادن فهم‌ اصیل قرآنی استفاده کنیم، ما با تفسیر اهل بیت و نظرات اندیشمندان باید آموزه ها را بازسازی کنیم، باید طوری حرکت کنیم که مخاطبان در پایان یک ماه، دل شان برای این مجله تنگ شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگرچه در معاونت قرآن و عترت نمایشگاه، جشنواره و همایش های بزرگ برپا می شود اما نباید از چنین کارهای کوچکی غافل شویم، باید از زبان ادب استفاده کنیم تا در نگرش دیگران تغییر ایجاد کنیم.همچنین اخلاق و فضیلت دو موضوعی است که بیش از هرچیزی به آن نیاز داریم، به همین منظور عنوان های فرهنگی باید در انتشار این مجله قرآنی ما را یاری کنند.

نگرانی مهدوی راد از تولید اندک محتوای فاخر برای کودکان

حجت الاسلام محمد مهدوی راد دبیر علمی جایزه کتاب سال با اشاره به اهمیت تلاش و فعالیت مجله قرآنی شبنم گفت: برای این اثر تلاش شده که براساس آگاهی های گسترده برخلاف جریان ضد حق، گسترده ترین تلاش خود را در این راستا انجام دهد.

وی ادامه داد: ما در کشور تقریبا از دو بخش غفلت کرده‌ایم؛ یکی اینکه برای مخاطب متوسط محتوای حقیقی و مجازی تولید نکرده‌ایم و مهمتر اینکه برای کودک و با زبان و محتوای قابل فهم او محتوای فاخر کم تولید شده است. امام صادق (ع) می‌فرمایند: به نونهالان و نوجوانان خود بپردازید، قبل از اینکه جریان انحرافی و فکری به آن‌ها برسند.

دبیر علمی جایزه کتاب سال گفت:برخی فکر می کنند که برای کو‌دکان و نوجوان باید اثری نوشت که سطحی باشد در حالی که این امر اشتباه است، نوشتن برای این گروه سنی اتفاقا خیلی دشوار است، نویسنده کتاب های این گروه سنی باید به نحوی عمل کنند که از همین سن کودکان و نوجوانان به سمت خدا هدایت شوند.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به اینکه سیاست های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی در معاونت های مختلف وزارت ارشاد و دستگاه های فرهنگی بوده است، گفت: این سیاست به این‌منظور اتخاذ شده که یک خروجی خوب فرهنگی را شاهد باشیم از این رو خانه کتاب به همه معاونت ها تعلق دارد و‌ صرفا متعلق به معاونت فرهنگی نیست.براساس این سیاست، امروز ما با معاونت های زیادی ارتباط داریم، هم افزایی ما با معاونت قرآن و عترت یکی از اقدامات ما در چهارچوب این سیاست بوده است، به همین منظورمجله شبنم در این تعامل شکل گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه نشریات و فصل نامه ها تعدادی آثار در حوزه کودک و نوجوان داشته ایم اما با این وجود در این حوزه هرچقدر کار کنیم کم است، امروز بچه های ما تمام اطلاعات خود را از تلفن همراه دریافت می کنند و اگر ما کودکان خود را هدایت نکنیم دیگران بر آنها نفوذ می کنند. در ایران در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که از جمله آن‌ها انجمن تصویرگران است که از تجربیات این انجمن می‌توان در تولید مجله «شبنم» نیز استفاده کرد.

گفتنی است؛در پایان مراسم از مجله قرآنی، ادبی و هنری «شبنم» رونمایی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید