آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید


داشتن موهایی پرپشت و بلند آرزوی هر خانمی است زیرا موهای بلند باعث زیبایی و جذابیت بیشتر ظاهر خانم ها می شوند. اگر شما موهای بلند و پرحجمی ندارید نگران نباشید زیرا امروزه می توان با کمک روش های اکستنشن مو به موها حجم و بلندی مورد نظر را داد. اکستنشن مو چیست؟ اکستنشن مو به موهای طبیعی و اصلی...

داشتن موهایی پرپشت و بلند آرزوی هر خانمی است زیرا موهای بلند باعث زیبایی و جذابیت بیشتر ظاهر خانم ها می شوند. اگر شما موهای بلند و پرحجمی ندارید نگران نباشید زیرا امروزه می توان با کمک روش های اکستنشن مو به موها حجم و بلندی مورد نظر را داد.

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو به موهای طبیعی و اصلی متصل می شود تا قد و حجم موها افزایش پیدا کند. اکستنشن برای موها در انواع مختلفی موجود هستند برخی از انواع اکستنشن ها ارزان قیمت هستند و از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و برخی دیگر گران قیمت هستند و دارای ظاهری طبیعی می باشند و این نوع اکستنشن ها از موهای طبیعی و واقعی ساخته شده اند. اکستنشن مو برای خانم هایی که موهایی کوتاه و موهای بلند کم حجم و کم پشت دارند مناسب است و شما می توانید با کمک این روش موهایتان را پرتر و پر حجم تر کنید.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانیدآنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

اکستنشن چگونه به موها وصل می شود؟

ابتدا باید موها از نظر نازکی و حجم و رنگ و حالت توسط آرایشگر مورد بررسی قرار بگیرد سپس آرایشگر درباره نوع اکستنشن مناسب موی برای شما تصمیم گیری نماید. متصل کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی شما ممکن است بین ۵ دقیقه تا ۵ ساعت طول بکشد.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید
برای وصل کردن اکستنشن به موها سه روش وجود دارد که عبارتند از :

اکستنشن سرد :

در این روش اکستنشن برای اتصال موهای مصنوعی به ریشه موهای طبیعی از نوعی چسب گیاهی به نام کراتین استفاده می شود و این چسب بی رنگ است.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید
یکی دیگر از روش ها برای متصل کردن موهای مصنوعی به موهای طبیعی استفاده از حلقه های فلزی است و با کمک این حلقه ها موهای مصنوعی و اضافی به ریشه موهای طبیعی متصل می شوند از این روش بیشتر برای موهای ضخیم استفاده می شود.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

اکستنشن گرم :

در این روش پنسی را گرم می کنند و با کمک کراتین و پنس گرم شده موهای اضافی را به موهای اصلی می چسبانند.

کلیپس :

در این روش موهای مصنوعی و اضافی به کلیپس و یا گیره ای متصل هستند و کلیپس و گیره به راحتی به موها وصل می شوند و از موها جدا می شوند.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

از بین سه روش مذکور اکستنشن سرد به موهای طبیعی آسیب کمتری می رساند و برای مدت طولانی نیز روی موها باقی می ماند.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

آیا اکستنش کردن موها دردناک است ؟

۲۴ ساعت بعد از انجام اکستنشن به دلیل وزن اضافه شده به موها ممکن است شما احساس ناراحتی کنید و یا در هنگام خواب گمان کنید که شاید سنجاق سر لای موهایتان گیر کرده است ولی به تدریج به آن عادت خواهید کرد.

اکستنشن روی موها تا چه زمانی ماندگاری و دوام دارد ؟

ماندگاری و دوام اکستنشن روی موها به سرعت رشد موهای شما بستگی دارد و ممکن است ماندگاری اکستنشن روی موها از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. کیفیت موهای اضافه شده و نحوه نگهداری از اکستنشن مو نیز در دوام و ماندگاری آن بی تاثیر نیست. توجه داشته باشید که اگر موهای شما نازک و ضعیف است نباید بیشتر از سه ماه اکستنشن را روی موهایتان نگه دارید و بعد از اکستنشن کردن موها باید هر روز ۲ بار موها را برس بزنید.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

برای جدا کردن اکستنشن از موها باید چگونه عمل کرد ؟

برای برداشتن اکستنشن از روی موها بهتر است به متخصصان در این زمینه مراجعه کنید تا با توجه به روش نصب اکستنشن برای برداشتن آن از روی موها اقدام شود.

روش های مراقبت از اکستنشن مو

۱. بهتر است بعد از گذشت ۵ روز از نصب اکستنشن روی موها آن ها را بشویید.
۲. اگر هفته اول بعد از نصب اکستنشن پوست سر شما به خارش افتاد می توانید از اسپری های مرطوب کننده مو استفاده نمایید.
۳. بعد از اکستنشن موها می توانید از محصولاتی که پیش از اکستنشن مو برای شستن و یا حالت دادن موهایتان استفاده می کردید بهره ببرید ولی بهتر است برای حفظ کیفیت موها و براق ماندن آن ها بعد از اکستنشن از محصولات خاص مربوط به اکستنشن موها استفاده کنید.
۴. برای خشک کردن موهای اکستنشن شده ابتدا باید نم موهایتان را با کمک حوله بگیرید سپس از فاصله ۱۵ سانتی متری با کمک سشوار موهایتان را خشک کنید.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید
۵. اگر موهای شما اکستنشن بلندی دارند برای جلوگیری از گره خوردن موها در محل چسب باید روزانه دو بار موهایتان را شانه و یا برس بزنید.
۶. برای شانه زدن موهای اکستنشن شده باید موهایتان را از قسمت پایین و به صورت آرام آرام به سمت بالا شانه بزنید.
۷. برای حفظ دوام و ماندگاری اکستنشن روی موها بهتر است از برس های مخصوص موهای اکستنشن شده برای برس زدن موهای خود استفاده نمایید.
۸. در هنگام خوابیدن بهتر است موهای اکستنشن شده را ببافید و یا روسری سرتان کنید تا به موهایتان آسیبی وارد نشود و علاوه بر این نباید با موهای مرطوب و خیس بخوابید.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

آیا می توان موی اضافه شده به موها را رنگ کرد؟

اگر از موهای طبیعی برای اکستنشن استفاده کرده باشید می توانید موی اضافه شده را به راحتی رنگ کنید ولی بهتر است قبل از انجام این کار با متخصصان در این زمینه مشورت کنید.

مزایای اکستنشن

اکستنشن مو باعث می شود تا موهای شما بلندتر به نظر برسد. اگر موهای کم پشت و کم حجمی دارید بهتر است از اکستنشن برای دادن حجم بیشتر به موها استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر موها می توانید موهای اضافه شده را در رنگ های مختلف و یا فانتزی انتخاب کنید که در این صورت در بین موهای شما هایلایت و مش مو ایجاد می شود. اکستنشن مو باعث زیبایی و خوش حالت به نظر رسیدن موها می شود و اگر شما تمایل دارید تغییرات مثبتی را در مدل موهای خود ایجاد کنید این روش می تواند برایتان انتخابی ایده آل و مناسب باشد.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

معایب اکستنشن

در بعضی افراد گاهی چسب مخصوص اکستنشن مو و یا خود موهای اضافه شده باعث ایجاد حساسیت در پوست سر می شوند. موهای اکستنشن شده به صورت طبیعی دارای کراتین نیستند و مصنوعی بودن خود را در بین موهای طبیعی و اصلی نشان می دهند بنابراین اگر مدل مو و روش کوتاهی موهای شما مناسب نباشد هر فردی می تواند به راحتی موهای اکستنشن شده را در بین موهای شما تشخیص دهد. سایش موهای اکستنشن شده با کف سر باعث خارش سر می شود و ممکن است خاراندن موها باعث شود که موهای شما کنده شوند.

آنچه باید درباره اکستنشن مو و معایب و فواید آن بدانید

در این بخش از آرایش و زیبایی مجله آرگا با انواع مضرات و مزایای اکستنشن موها آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه