15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است


در دنیای بازی‌های ویدیویی همه نوع باس فایت داریم؛ از باس فایت‌های بسیار ضعیف گرفته تا آن‌هایی که شکل و ظاهر عجیبی دارند، از باس فایت‌ هایی که عملا چشم بسته می‌توانیم شکستشان دهیم تا باس فایت‌هایی که بعد از چندین بار کشته شدن به دست آن‌ها کم کم به این نتیجه می‌رسیم که شکست دادنشان امری غیر ممکن است. موضوع مقاله ما در رابطه با 15 باس فایت...

در دنیای بازی‌های ویدیویی همه نوع باس فایت داریم؛ از باس فایت‌های بسیار ضعیف گرفته تا آن‌هایی که شکل و ظاهر عجیبی دارند، از باس فایت‌ هایی که عملا چشم بسته می‌توانیم شکستشان دهیم تا باس فایت‌هایی که بعد از چندین بار کشته شدن به دست آن‌ها کم کم به این نتیجه می‌رسیم که شکست دادنشان امری غیر ممکن است. موضوع مقاله ما در رابطه با ۱۵ باس فایت است که شکست دادنشان بسیار سخت و برای برخی حتی غیر ممکن است پس در ادامه با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که شکست دادن ۱۵ باس فایتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده عملا غیر ممکن نیست و بسته به بازیکن شرایط متغیر است اما این تعداد باس فایتی که در این مقاله آورده شده‌اند، شکست دادنشان برای بسیاری غیرممکن و برای عده‌ای هم بسیار سخت است. در ادامه با ۱۵ باس فایتی آشنا خواهید شد که برای بسیاری خاطرات تلخ و برای بسیاری هم چالش برانگیز بوده‌اند.

باس فایت بازی Metroid Prime 3: Corruption: دارک ساموس هایپرمود (Dark Samus Hypermode)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

هنگامی که قصد دارید آخرین سلامت دارک ساموس را به پایان برسانید، او می‌تواند کاملا آزاردهنده باشد به خصوص اگر بازی را در حالت هایپرمود تجربه کنید که در این صورت جاخالی دادن حملات او بسیار مشکل خواهند شد. حالا اگر هر طور شده او را شکست دادید بلافاصله باس فایتی دیگر را در مقابل خود می‌بینید، بنابراین بهتر است بدانید که قبل از مواجه شدن با دارک ساموس باید مهارت بالایی داشته باشید.

باس فایت بازی Metroid: Samus Returns: دِگر ناوت (The Diggernaut)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

باس فایت دیگر این لیست نیز از مجموعه Metroid است؛ دِگر ناوت این توانایی را دارد که با یک ضربه شما را به قتل برساند. در یک مبارزه معمولی با این باس فایت، هر ضربه او به میزان ۱۵۰ از سلامت شما را کاهش می‌دهند اما اگر شما را به داخل خود جذب کند، این میزان آسیب به ۳۰۰ می‌رسد. عملا هیچ گونه فرصتی برای مقابله نخواهید داشت زیراکه از سقف سم پخش می‌کند، شوک الکتریکی را به سمت شما پرتاب می‌کند، سلامت بالایی دارد و علاوه بر این قابلیت‌ها به طرز بیحمانه‌ای لیزر هم جزء سلاح‌های او است. بعد از اینکه چندین دفعه به دست این باس فایت کشته شدید، این سوالات در ذهن شما به وجود میاد که واقعا چرا؟ چرا این همه قابلیت؟

باس فایت بازی Mortal Kombat 3: شائو کان (Shao Kahn)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

همه‌ی کسایی که در سال‌های اخیر جزء طرفداران مجموعه Mortal Kombat بوده‌اند، روی یک موضوع با هم توافق دارند؛ شائو کان برای همه یک کابوس بود. شائو کان نه تنها ظاهر ترسناکی داشت بلکه با شانه‌های خود ضربات سهمگینی به حریف وارد می‌کرد. در هنگام مبارزه با این باس فایت، با هر ضربه چکش او بازیکن گیج می‌شد و اگر قصد داشت از او فاصله بگیرد با گلوله‌های سبز رنگش به حریف ضربه می‌زد. اگر شما از برنده شدن در مقابل موتارو (Motaro) اعتماد به نفس پیدا می‌کردید بلافاصله شائو کان با شکست دادن شما کاملا ناامیدتان می‌کرد.

باز فایت بازی Kingdom Hearts 2 Final Mix: لِنجرینگ وِل (Lingering Will)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

باس فایت نهایی بازی Kingdom Hearts 2 Final Mix بسیار سریع است. حرکات و ضربات لِنجرینگ وِل بسیار سریع است اما اگر شمشیر Earth Keyblade او به شکل اصلی تبدیل شود، این حرکات حتی سریع‌تر نیز می‌شوند. علاوه بر سریع بودن، با استفاده از موشک‌های لیرزی که به سمت بازیکن پرتاب می‌کنند، می‌تواند چند ثانیه بازیکن را از حرکت بازدارد. سونا (شخصیت اصلی بازی) اگر در لحظه عکس العمل مناسبی نداشته باشد، سریعا می‌میرد. در مبارزه با این باس فایت برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم.

باس فایت بازی Bloodborne: اُرفن او کاس (Orphan of Kos)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

اُرفن او کاس یکی از سرسخت‌ترین و عذاب آورترین باس فایت بازی Bloodborne است. تنها با یک ضربه دریافتی از این باس فایت سطح سلامت شما نصف می‌شود یا حتی کشته می‌شوید. جدا از ضربات سهمگین، اُرفن او کاس بسیار فِرز است و جاخالی دادن از ضربات آن بسیار مشکل است. اگر در جاخالی دادن مهارت ندارید به معنای واقعی کلمه با این باس فایت رو به رو نشوید زیراکه در یک چشم به هم زدن شما را به قتل می‌رساند.

باس فایت بازی Dark Souls 3: The Ringed City: دارک ایتر میدیر (Darkeater Midir)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

دارک ایتر میدیر نه تنها یکی از شکنجه آورترین باس فایت‌های بازی Dark Souls 3 است بلکه یکی از مخوف‌ترین اژدهاهای این مجموعه نیز به حساب می‌آید. این باس فایت به دلایل بسیاری چالش برانگیز است که دو تا از آن‌ها این است که در شروع مبارزه با آن، زاویه دوربین و حمله‌های سریع این اژدها برای شما بسیار مشکل ساز خواهد بود. با سطح سلامت بالا، ضربات سهمگین، حملات متنوع و همچنین مکانی که در آن با شما مبارزه می‌کند، این باس فایت شکست را برای خود به حداقل رسانده است.

باس فایت بازی Metal Gear Rising Revengeance: سناتور آرمسترانگ (Senator Armstrong Revengeance mode)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

باس فایت بازی Metal Gear Rising Revengeance یعنی سناتور آرمسترانگ در حالت عادی دشوار است اما اگر وارد حالت Revengeance شود همه‌ی قابلیت‌هایش وارد سطح بالاتری می‌شوند. شکست دادن این باس فایت چه با ربات غول آسا و چه هنگامی که در آخرین مبارزه آن شکل وحشتناک را به خود می‌گیرد، بسیار دشوار است اما این تمام ماجرا نیست؛ هنگامی که با دست‌های خالی با شما مبارزه می‌کند، کافی است یک ضربه را به شما وارد کند تا با آن ضربه کشته شوید. اگر قصد پایین آوردن سلامت او را دارید، باید بگوییم که این کار نیز بی‌فایده است. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که فرار کنید اما مسئله اینجاست که تا چه زمانی می‌توانید فرار کنید؟

باس فایت بازی Darkest Dungeon: The Crimson Court: فناتِک (The Fanatic)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

مجموعه Darkest Dungeon به خاطر دشمنان زجرآور و اعصاب خردکِن و سناریوهای سادیستیک (افرادی که از زجر دادن دیگران لذت می‌برند) شناخته می‌شود که شما را به اتخاذ تصمیمات سخت برای پیشرفت در ماموریت‌های بلند مدت واردا می‌کند. باس فایت فناتِک نسخه Darkest Dungeon: The Crimson Court به معنای واقعی کلمه زجرآور است. حال کافی است که یک خون‌آشام یا یک قهرمان آلوده به ویروس را در گروه خود داشته باشید تا به صورت کاملا ناگهانی و اتفاقی جلوی شما ظاهر شود. با سه اقدام در هر نوبت، این باس فایت یکی از شخصیت‌های را گرفته و با چوب می‌سوزاند و سپس آن‌ها را از بین می‌برد و برای پاداش یک باف دریافت می‌کند. به هر کجا که فرار کنید دنبال شما می‌آید و اگر یکی از شخصیت‌های گروه خود را تنها بگذارید، بلافاصله به دست او کشته می‌شود.

باس فایت بازی Monster Hunter Generations: هایپر سِلور راتلوس (Hyper Silver Rathalos)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

یکی از سرسخت‌ترین باس فایت‌های بازی Monster Hunter Generations، اژدها هایپر سِلور راتلوس است که در کشتن حریفان با یک ضربه بسیار ماهر است. قبل از اینکه قصد داشته باشید سلامت این باس فایت را کاهش دهید، ابتدا باید زره قدرتمند آن را بشکنید که خود به اندازه یک باس فایت دشوار است. گلوله‌های آتشین و انفجارهای آن در حالت هایپر بسیار قدرتمندتر می‌شوند و حملات فیزیکی این باس فایت شدت تخریب پذیری بالایی دارند. فلاش بمب‌ها و تله‌ها برای شکست دادن این باس فایت کارایی بسیاری دارند و اگر تنهایی قصد رویارویی با هایپر سِلور راتلوس را دارید پس بهتر است که با همه‌ی حرکات و حملات آن آشنایی داشته باشید.

باس فایت بازی World of Warcraft: Warlords of Draenor: اِکسل هورِک (Xhul’horac)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

بدون شک اِکسل هورِک یکی از خونین‌ترین باس فایت‌های مجموعه World of Warcraft است. این باس فایت اولین بار در نسخه Warlords of Draenor معرفی شد. هر وقت آتش سبز رنگ را از دیافراگمش در محیط پخش می‌کرد، با یک بار تماس آتش با بازیکنان، ضربات سنگینی را تحمیل می‌شدند. لازمه‌ی شکست دادن این باس فایت هماهنگی بالا و ارتباط هم تیمی‌های یک گروه است.

باس فایت بازی Demon’s Souls: فلِیم لورکر (Flamelurker)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

همه‌ی باس فایت‌های بازی Demon’s Souls سرسخت هستند اما فلِیم لورکر در سطح دیگری قرار دارد. بسیار بیرحمانه است که در نیمه اول بازی با این باس فایت رو به رو می‌شویم. با هر حملات آتشین خود، آسیب زیادی را به شما وارد می‌کند اما مبارزه بیرحمانه هنگامی آغاز می‌شود که خود باس فایت به یک غول آتشین تبدیل می‌شود. برای شکست دادن فلِیم لورکر باید بهترین مهارت‌ها، بهترین زره و سلاح را داشته باشید در غیر این صورت کشتن شما برای این باس فایت ترسناک، همانند آب خوردن است.

باس فایت بازی Mega Man 1: یِلو دِول (The Yellow Devil)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

از طرف ما به استودیوی سازنده Mega Man: ما بازی Mega Man را خیلی دوس داریم اما باس فایت یِلو دِول را مستقیم بفرستید به قهر جهنم. بدن او اساسا از هم جدا شده و سرهم می‌شود و بلافاصله با چشم خود گلوله‌هایی را به سمت شما شلیک می‌کند. شاید به نظر شما ساده باشد اما توجه داشته باشید که باید هنگامی که بدن او به تکه‌های کوچک تبدیل شده، آن تکه‌ها را جاخالی داده، گلوله‌هایی را که به سمت شما شلیک می‌کند، آن‌ها را نیز جاخالی داده و در آن واحد چند ثاینه زمان دارید تا به چشم او شلیک کنید. کل این فرآیند به طور کسل‌کننده‌ای سخت است. شکست دادن یِلو دِول حتی برای کسایی که قبلا” با این باس فایت رویارویی داشته‌اند نیز دشوار و چالش برانگیز خواهد بود.

باس فایت بازی Guilty Gear: جاستز (Justice)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

یکی از خشن‌ترین باس فایت‌های بازی Guilty Gear، کسی نیست به جز جاستز. جاستز به طرز باور نکردنی قدرتمند است. حتی اگر ضربات ناشی از اشعه‌ی گامای او را دفع کنید، به راحتی سطح سلامت شما را خالی می‌کند. هنگامی که سطح سلامت او کم می‌شود از تمام قدرت خود برای شکست دادن شما استفاده می‌کند. شمشیر مایکل و اشعه امپراتوری او نیز به همان اندازه تخریب‌گر هستند و پس از مدتی که سطح سلامت این باس فایت کاهش پیدا کند دامنه حملات او افزایش می‌یابند. برای شکست دادن این باس فایت باید سریع و به موقع جاخالی بدهید، در غیر این صورت شانس پیروزی شما صفر درصد خواهد بود.

باس فایت بازی Final Fantasy 12: یو یازمات (Yiazmat)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

در بازی Final Fantasy 12 همه‌ی باس فایت‌ها در یک طرف و یو یازمات در طرف دیگر. با سطح سلامت بیش از ۵۰ میلیون، این باس فایت قادر است که کل گروه شما را از بین ببرد. حملات این هیولا ۵ درصد شانس مرگ سریع دارند و با چند ضربه به راحتی می‌تواند همه هم تیمی‌های شما را شکست دهد. هنگامی که سطح سلامت این باس فایت به زیر ۵۰ درصد می‌رسد، همه‌ی حملات شما با آسیب ۶،۹۹۹ محدود می‌شوند (این محدودیت در نسخه‌های Zodiac برداشته شد). اگر حتی تغییراتی که در نسخه‌های جدیدتر بر سر این باس فایت آمده است را در نظر بگیریم و شما یک مبارز ماهر باشید، هنوز هم یک ساعت برای شکست دادن این هیولا باید زمان صرف کنید.

باس فایت بازی Team Fortress 2: مِراسموس (Merasmus)

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

آخرین باس فایتی که در این مقاله با آن آشنا خواهیم شد، مِراسموس است. این باس فایت در طول رویداد هالووین در بازی Team Fortress 2 ظاهر می‌شود. در حالی که با گذشت چندین سال و با به روزرسانی‌های متعدد از شدت سختی این باس فایت کم شده اما هنوز هم شکست دادن آن بسیار سخت است. این باس فایت در طی مبارزی‌های تک نفره به طور مداوم متولد می‌شود (تولید مِثل می‌کند و با سطح سلامت کامل دوباره ظاهر می‌شود) و اگر تیم‌ها با هم همکاری نداشته باشند، او به خاطر سلامت بالای خود و زمان محدودی که در دسترس است، هرگز نمی‌میرد. تاکتیک‌های او شامل پرتاب بمب و تلپورت شدن از مکانی به مکان دیگر است. هنگامی که سطح سلامت او به ۵۰ درصد می‌رسد، او به حالت شکار Prop می‌رود و در میان لوازم مختلف پنهان می‌شود (که این حالت سلامت خود را بازسازی می‌کند). درست است که از شدت سختی این باس فایت کم شده اما به یاد داشته باشید هر دفعه که از او شکست می‌خورید، سطح این باس فایت برای مبارزه بعد بالاتر می‌رود.

منبع

15 باس فایت که شکست دادنشان بسیار سخت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان