ماد چالش خودکشی مومو در بازی Minecraft متوقف می‌شود


ماد چالش خودکشی مومو در بازی Minecraft متوقف می‌شود

مایکروسافت برای سالم نگه‌ داشتن فضای بازی Minecraftو کاربرانش به ماد Momo Suicide که حاصل یک چالش خطرناک است، پایان می‌دهد. دنیای بزرگ اینترنت گاهی اوقات خطرناک می‌شود و یکی از دلایل آن، چالش‌های اینترنتی است و یکی از این چالش‌ها، «چالش خودکشی مومو» (Momo Suicide...

مایکروسافت برای سالم نگه‌ داشتن فضای بازی Minecraft و کاربرانش به ماد Momo Suicide که حاصل یک چالش خطرناک است، پایان می‌دهد.

دنیای بزرگ اینترنت گاهی اوقات خطرناک می‌شود و یکی از دلایل آن، چالش‌های اینترنتی است و یکی از این چالش‌ها، «چالش خودکشی مومو» (Momo Suicide Challenge) بوده که این بار بازی Minecraft را تحت تاثیر قرار داده است. به همین ترتیب مایکروسافت هم قصد دارد که از آن جلوگیری کند.

اگر با چالش مومو آشنا نیستید، باید بگوییم که از پیام‌رسان واتس‌اَپ و کشور ژاپن آغاز شده و افراد را تشویق به وارد کردن آسیب فیزیکی به خود حتی تا حد خودکشی می‌کند. این چالش به دنبال خودکشی یک دختر آرژانتینی 12 ساله که ظاهراً مرتبط با آن بوده، سر و صدا به پا کرده و درحالی که بررسی مرگ دردناک این دختر همچنان در جریان قرار دارد، مایکروسافت اقدامات لازم برای دور کردن خطر و حفظ فضای سالم‌ بازی Minecraft را در برنامه‌های خود قرار داده است.

ماد چالش خودکشی مومو در بازی Minecraft متوقف می‌شود

به‌تازگی ماد جدیدی وارد Minecraft شده که آواتاری شبیه به شخصیت مومو را با خود به همراه دارد و تنها هدف آن، طعمه قرار دادن بازیکنان این عنوان است. همچنین با این ماد، شخصیت اصلی بازی یک گوشی همراه با لوگوی واتس‌اپ را به دست می‌گیرد که کاملاً هدف آن را تایید می‌کند. تیم مایکروسافت هم طی بیانیه‌ای به سایت فاکس نیوز در این خصوص چنین توضیح داده است:

این محتویات که به‌طور مستقل توسط یک عامل ترد پارتی ساخته شده است، با ارزش‌ها و قوانین ما مطابقت ندارد و جزو رسمی بازی Minecraft نیست. این در واقع یک سوء استفاده از این پلتفرم محسوب می‌شود و ما در تلاش هستیم که دسترسی به این ماد را قطع کنیم و تحت کنترل بگیریم.

سخن‌گوی مایکروسافت اعلام نکرده است که مایکروسافت دقیقاً در چه زمانی محدودیت‌های لازم را اعمال می‌کند ولی با گزارش‌های متعدد پلیس که خواستار آگاهی والدین نسبت به این چالش اینترنتی خطرناک هستند، احتمالاً در اسرع وقت شاهد اقداماتی جدی خواهیم بود.

سخن‌گوی واتس‌اپ اوایل ماه جاری در گفت و گو با سایت فاکس نیوز چنین گفته بود:

واتس‌اپ به امنیت کاربران اهمیت زیادی می‌دهد. بلاک کردن هر شماره‌ی تلفنی راحت هست و ما از کاربران می‌خواهیم که پیام‌های مشکل‌دار را به ما گزارش کنند تا ما بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

نظر شما راجع به چالش خودکشی مومو و نفوذ آن به بازی Minecraft چیست؟
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
ماد چالش خودکشی مومو در بازی Minecraft متوقف می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی