مصاحبه با سازندگان بازی Dying Light 2


عنوان Dying Light 2  از ساخته‌های تک‌لند (Techland) یکی از بازی‌های وحشت بقاء آخرالزمانی است که به هیچ وجه نباید از دست داد. این بازی برای اولین بار در رویداد E3 2018 در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد و اکنون ما یکی از مصاحبه‌های سازندگان آن را که اطلاعات زیادی از آن اعلام می‌کنند، برایتان آماده کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

عنوان Dying Light 2 از ساخته‌های تک‌لند (Techland) یکی از بازی‌های وحشت بقاء آخرالزمانی است که به هیچ وجه نباید از دست داد. این بازی برای اولین بار در رویداد E3 2018 در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد و اکنون ما یکی از مصاحبه‌های سازندگان آن را که اطلاعات زیادی از آن اعلام می‌کنند، برایتان آماده کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

عنوان Dying Light 2 نه تنها از نظر وسعت و بزرگی عظیم‌تر از نسخه پیشین خود است، بلکه با نوآوری و ابداعاتی که فراهم کرده توانسته به خوبی خودش را به عنوان یک بازی مورد انتظار نشان دهد. تریلری که در E3 2018 از این بازی به نمایش درآمد، به قدری هیجان انگیز و زیبا بود که از همان ابتدا فهمیدیم که با چه عنوان خوش‌ساختی طرف هستیم. اما به جز این تریلر که همه ما هم تا به حال دیده‌ایم، سازندگان بخش‌هایی از گیم‌پلی این بازی را هم پشت درهای بسته به برخی از خبرنگاران نشان دادند که از این جمع تعدادی از خبرنگاران خوش شانس توانستند گیم‌پلی این بازی را برای اولین بار ببینند تا متوجه شوند این بازی اول شخص پارکور بازی چه تغییراتی کرده و به چه شکل درآمده است. همانطور که عده زیادی از این افراد گفته‌اند نسخه دوم این بازی به شدت بهتر، عظیم‌تر و لذت بخش‌تر شده که اهمیت تجربه آن را بسیار زیاد کرده است.

دایینگ لایت ۲ با گسترش دنیای خود و همچنین ارایه یک داستان بی‌نقص که بازی‌بازان باید آن را پیش ببرند،‌ به عنوانی تبدیل شده که کاملا روشن است که نسبت به نسخه اول خود بهبود پیدا کرده است.

ما امروز مصاحبه‌ای با طراح ارشد این بازی از استودیوی تک‌لند یعنی تایمون اسمکتالا (Tymon Smektała) برای شما آماده کرده‌ایم که وی در آن به برخی از ویژگی‌های کلیدی این بازی اشاره می‌کند و اطلاعات مختصری از آن در اختیارمان قرار می‌دهد.

Dying Light 2 از نظر وسعت نقشه چقدر بزرگ است؟

این یک شهر است. این شهر چهار برابر بزرگ‌تر از شهر Dying Light 1 است. پس هر چیزی که از یک شهر بزرگ انتظار می‌رود اینجا (در این بازی) است.

چه نوع مولتی پلیری در این بازی به کار گرفته شده و اساسا این بخش چگونه کار می‌کند؟

امسال ما روی داستان سرایی سندباکس تمرکز داریم. چیزی که فعلا بخواهم به شما بگویم این است که بخش کو-آپ بازگشته است. من فکر می‌کنم بخش کو-آپ در DNA سری Dying Light از عمق زیادی برخوردار است. بنابراین شما این امکان را دارید که کل این [بازی] را به صورت کو-آپ انجام دهید. بخش جالب این موضوع این جا است که هر بازی‌بازی می‌تواند دنیای منحصر به فرد خودش را خلق کند. بنابراین زمانی که من به انجام بازی در دنیای خودم می‌پردازم، چیز متفاوتی نسبت به زمانی که از دنیای شما دیدن می‌کنم، خواهم دید و شاهد اتفاقات و یا موارد متفاوتی خواهم بود.

مصاحبه با سازندگان بازی Dying Light 2

چیزی که فعلا بخواهم به شما بگویم این است که بخش کو-آپ بازگشته است. من فکر می‌کنم بخش کو-آپ در DNA سری Dying Light از عمق زیادی برخوردار است. بنابراین شما این امکان را دارید که کل این [بازی] را به صورت کو-آپ انجام دهید.

پس اگر این طور باشد و شما بتوانید به دنیای سایر بازی‌بازان بروید، آیا آیتم‌هایی که جمع آوری کرده‌اید را هم با خود خواهید داشت؟

بله. بازی‌ کردن با دوستان مزیت‌هایی هم دارد. جدای از آن، شما قادر خواهید بود تا ورژن‌های دیگر داستان را هم تجربه کنید و به مسیرهای مختلفی که داستان سرایی می‌تواند ما را ببرد، آشنا شوید و تعداد بیشتری از آن‌ها را ببینید.

همانطور که در دمو هم دیدیم، قبل از این که به زمین بیافتید و جان خود را از دست بدهید، نوار استقامت تاثیر زیادی روی این که چقدر دوام بیاورید خواهد داشت. اساسا استقامت در بازی چطور کار می‌کند؟

ما در بازی اول هم استقامت داشتیم، اما به این گستردگی مورد استفاده قرار نگرفت. در حال حاضر اگر بخواهید فقط در شهر پرسه بزنید، واقعا نیازی نیست که با آن دست و پنجه نرم کنید و به خودتان زحمت بدهید چرا که ما می‌دانیم پرسه زدن در شهر یکی از کارهای اساسی در سری Dying Light است که به طور معمول توسط همه بازی‌بازان انجام می‌شود. اما در مکان‌هایی نظیر جایی که [در تریلر E3] به نمایش در آمد و یا در طور تعقیب و گریزها، مقدار استقامتی که دارید، محک زده خواهد شد. بنابراین شما باید از مهارت‌هایی استفاده کنید که نیاز چندانی به استقامت نداشته باشند تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید. اما قابلیت این که بتوانید استقامت خود را هم ارتقاء دهید، در بازی وجود دارد.

تجربه این بازی چقدر به طول خواهد انجامید؟

در بازی‌های این چنینی ممکن نیست بتوان گفت چقدر به طول خواهد انجامید. من می‌توانم به شما یک عدد بدهم اما این یکی از چند راه ممکن در بازی است که یک نفر ممکن است تجربه کند. زمان به طول انجامیدن این بازی، بسته به تجربه افراد مختلف فرق می‌کند. بنابراین شما می‌توانید این بازی را چیزی بین ۱۵ تا ۵۰ ساعت انجام دهید که بعدا خودتان خواهید فهمید. اما مسیر رسیدن به این نقطه، برای هر کس متفاوت است. در Dying Light 2 بیش از آنچه که سرمایه گذاری کرده‌اید، برداشت خواهید کرد چون ورژن‌های مختلفی از دنیای بازی وجود دارد، چون داستان سرایی بازی شما را به مسیرهای مختلفی خواهد برد و چون ما این بازی را به صورت چند نفره تجربه خواهیم کرد. در ازای ۶۰ دلار خود، محتویات خیلی زیادی دریافت خواهید کرد.

دموی بازی بیشتر مبارزات نزدیک و تن به تن را به ما نشان داد. آیا مبارزات صرفا از نزدیک انجام می‌شوند؟

مبارزات نزدیک و تن به تن هستند اما شما حتما کمانداران را هم در [دموی] بازی دیده‌اید. شما می‌توانید از کمان و کمان پولادی استفاده کنید. این بازی در جهان مدرن تاریک روایت می‌شود پس اگرچه همه تجهیزات و تزئینات مدرن به نظر می‌رسند اما همه چیز حس و حال قرون وسطایی دارد و شما قادر خواهید بود از این ابزار و وسایل استفاده کنید.

منبع

مصاحبه با سازندگان بازی Dying Light 2

منتخب امروز


زیرنویس فارسی تمامی مراحل بازی God of War 3