دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد


 دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد

دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت، ویژه برنامه های اعیاد قربان تا غدیر به همت کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) در روستای نصیرایی شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت با هکاری گروه جهادی خامس آل عباء و تشکل های فرهنگی شهرستان میناب و با حضور نماینده آستان قدی رضوی در شرق هرمزگان، مسئول بنیاد غدیر شهرستان میناب و فعالان فرهنگی، اعضای کانون های مساجد و اهالی ولایت مدار روستای نصیرایی و روستاهای غرب شهرستان میناب در حسینیه روستای نصیرایی برگزار شد.

حسین رئیسی، نماینده تولیت آستان قدس رضوی در حوزه شرق هرمزگان ضمن تبریک عیدقربان، به بیان مباحثی در زمینه اعیاد قربان و غدیر پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قران، موضوع اطاعت و مقوله ولایت پذیری را یاد آور می شود.

 دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد

وی افزود: خداوند در آیه شریفه 59 سوره نساء می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ». دراین آیه خداوند متعال اطاعت و ولایت را همزمان مطرح می کند و در تفسیرآن در کتب فقهی اطاعت از خداند و رسول آن و جانشینان رسول که همان امامان معصوم هستند به صراحت بحث ولایت و وامامت آورده شده و اطاعت از غیر این ها باطل و طاغوت محسوب می گردد.

حجت الاسلام پورسعیدی، عضو شورای بخش مرکزی شهرستان میناب، عید قربان را نمونه بارز اطاعت از حق تعالی نام برد و بیان کرد: جریان غدیر خم، نقطه عطف در بحث اطاعت از حق و پذیرش ولایت است.

 دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد

وی بر نشر و ترویج فرهنگ غدیر تاکید کرد و گفت: دشمنان همواره مترصد ضربه زدن به اعتقادات دینی مذهبی از طذیق ایجاد شبهات هستند و با برگزاری کیفی و کمی چنین جشنواره هایی می توان مفاهیم ناب را در قالب فعالیت مختلف به جامعه انتقال داد.

عباس اکبری، عضو شورای اسلامی روستای نصیرایی نیز به تشریح جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: همواره باید پیرو ولایت فقیه باشیم زیرا اطاعت از ولی فقیه در راستای پیروی از امام است.

مرتضی چمل نژاد، دبیر جشنواره و مدیرکانون فرهنگی هنری جعفرآل محمد به بیان برنامه های جشنواره در دهه امامت و ولایت پرداخت و عنوان کرد: این در جشنواره در سه بخش برنامه های فرهنگی آموزشی، مسابقات علمی فرهنگی و بخش جنب برگزار می شود.

 دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد

وی برگزاری کارگاه های آموزشی مقوله های تربیتی در نهج البلاغه، گفتمان دینی حجاب و عفاف، نشست بصیرتی غدیر و مهدویت را از جمله برنامه های آموزشی این جشنواره برشمرد.

این فعال فرهنگی افزود: مسابقات حفظ خطبه 3 نهج البلاغه، چهل حدیث از امام علی، مسابقه کتابخوانی، مسابقات سرود نیز از جمله مسابقات این جشنواره هستند که در شهر میناب و روستاهای بازیاری، کردر رضوی برگزار خواهند شد،.

 دومین جشنواره فرهنگی اطاعت و ولایت در میناب آغاز بکار کرد

وی اضافه کرد: در بخش جنبی این جشنواره ویژه برنامه تفریحی یک روز با فرزندم، و پولک دوزی و آشپزی برای خواهران درنظر گرفته شده است.

این آیین با اجرای تک خوانی علیرضا رکن آبادی ، اجرای گروه سرود صادقیه در وصف شهید محمد سلمانی پور، تک نوازی صادقی و پخش کلیپ عملکرد سال گذشته جشنواره همراه بود.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی را ممنوع الخروج کنیم؟