پایان تقریبی عملیات امداد در مناطق سیل زده هند


پایان تقریبی عملیات امداد در مناطق سیل زده هند

مقامات ایالت کرالای (KERALA) هند از پایان امداد رسانی به مناطق سیل زده در این ایالت خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، مقامات ایالت کرالای (KERALA)هند از پایان امداد رسانی به مناطق سیل زده در این ایالت خبر دادند.
پینارای ویجایان(PINARAYI VIJAYAN) سروزیر این ایالت گفت:عملیات نجات کامل شده است و اکنون زمان برای تسکین و توانبخشی مردم آسیب دیده است.زمان آن فرا رسیده است که مناطق اسیب دیده را بازسازی کنیم.

وی افزود: ما قصد داریم که از زیرساخت های پیشین در امر بازسازی استفاده نکنیم و آنها را تغییر دهیم. به همین دلیل است که من گفتم، به جای بازسازی، ما باید روی ایجاد یک کرالا جدید تمرکز کنیم. ما یک برنامه ریزی جامع داریم، ما از هر جایی از کشور تخصص لازم را خواهیم گرفت و یک برنامه مشخص اجرا خواهد شد. همانطور که من اعلام کرده ام، کرالا مقاومت کرد و زمان آن فرارسیده است که با بازسازی آن به الگویی برای جهان بدل شویم.
یکی از آسیب دیدگان سیل هم گفت:ما در این سیل همه وسائل زندگی خود را از دست دادیم و دولت باید به ما کمک کند.ما به کمک بسیار نیازمند هستیم.
گفتنی است که شدیدترین سیل یک قرن گذشته در ایالت کرالا در جنوب غربی هند تاکنون سیصد و بیست و چهار کشته بر جا گذاشته است.در اثر این سیل تاکنون دویست هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه و به بیش از هزار و پانصد نفر به اردوگاه دولتی انتقال داده شده‌اند.
سیل همچنین باعث رانش زمین در برخی از مناطق این ایالت شده است.
سیل شدید همچنین فرودگاه شهر کوچی را در این ایالت فراگرفته بود که در نتیجه آن فعالیت‌های این فرودگاه تا بیست و ششم ماه اوت به حالت تعلیق در آمد. پروازهای این فرودگاه به دو فرودگاه دیگردر این ایالت منتقل شد.
سیل همچنین ایستگاه‌های قطار این ایالت را در برگرفته بود و خطوط راه آهن را به زیر آب بردکه این موضوع سبب لغو شدن برنامه حرکت برخی از قطارها شد. فهرست قطارهایی که به خاطر وقوع سیل برنامه شان لغو شده در توئیتر شرکت راه آهن هند منتشر شد.
گفتنی است :فصل بارانهای موسمی از ماه ژوئن آغاز و تا سپتامبر ادامه دارد.جریان هوای برخاسته در روی شبه قاره هند، محیطی با فشار کم را ایجاد می‌کند. این هوا نخست منبسط شده سپس سرد می‌شود، آنگاه رطوبتی را که با خود حمل می‌کرده به ابر و سرانجام باران تبدیل می‌گردد. فرآیند میعان نیز گرمای نهان (latent heat) ذخیره شده در مولکول‌های آب را آزاد می‌کند. این منبع عظیم گرما به نیروی شناوری برای ایجاد چرخه مانسون افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان