پذیرش دانشجویان هندی در دانشگاه علوم پزشکی همدان


پذیرش دانشجویان هندی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت : دانشجویانی از کشور های مختلف به ویژه هند، در همدان پذیرش می شوند.

پذیرش دانشجویان هندی در دانشگاه علوم پزشکی همدانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حبیب الله موسوی بهار، در آیین اففتاح جشنواره طب سنتی در همدان گفت : حدود 25 سال پیش، پزشکان هندی اقدام به درمان بیماران در همدان می کردند ولی امسال دانشجویان هندی برای تحصیل طبابت در دانشگاه علوم پزشکی این استان پذیرش شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توسعه علوم پزشکی سل و بیماری های عفونی از کشور رخت بر بست و الگوی بیماری در ایران همانند کشورهای پیشرفته نظیر دیابت و حوادث رانندگی شد.
موسوی بهار بیان کرد: با توجه به توسعه علوم پزشکی، هم اینک در دور افتاده ترین نقاط همدان پزشکان به پیچیده ترین عمل های جراحی دست می زنند.
وی گفت: در بیمارستان فاطمیه همدان پزشکان نوزاد نارس 800 گرمی را با انواع اقسام روش ها زنده نگه می دارند که این فعالیت ها گویای توسعه پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه اوج تالیفات بوعلی سینا در همدان بود، گفت: جشنواره طب ایرانی با پیشنهاد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان و موافقت وزیر، به این استان محول شد.
وی اضافه کرد: دخالت نابجا در حوزه طب سنتی و مدرن، آسیب های جدی را بر مردم وارد کرده است در حالیکه باید از طب سنتی به نحو مطلوب استفاده کرد.
وی افزود : با اینکه حوزه پزشکی یکی از پیشتازترین حوزه های علمی کشور است، امید به زندگی در ایران با 20 سال افزایش به 76 سال رسید که ارتقای این شاخص، نتیجه توسعه علوم پزشکی و بهداشتی در کشور است.

نخستین جشنواره ملی طب ایرانی، با حضور امام جمعه، استاندار همدان و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

موسوی بهار درخواست کرد: دبیرخانه جشنواره طب ایرانی در همدان مستقر و همه ساله در زادروز بوعلی سینا با برگزاری جشن، از برگزیدگان تجلیل شود.

پذیرش دانشجویان هندی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز