برگزاری جشن بزرگ غدیر با حضور 3 هزار نفر/بازسازی غدیر در فرهنگسرای خاوران


برگزاری جشن بزرگ غدیر با حضور 3 هزار نفر/بازسازی غدیر در فرهنگسرای خاوران

مدیر فرهنگی هنری منطقه 15 با اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با حضور 3 هزار نفر و بازسازی واقعه غدیر در مسیرهای منتهی به فرهنگسرای خاوران ازجمله این برنامه ها است.

به گزارش گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، رضا دوستعلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص برنامه‌هایی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در مراکز فرهنگی هنری این منطقه برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه «ترنم غدیر» در دو بخش مراسم جشن عید ولایت و بازسازی واقعه غدیر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: جشن بزرگ عید غدیر چهارشنبه، ۷ شهریور با میزبانی از سه هزار نفر از ساعت ۲۰:۳۰ بعد از نماز مغرب در سالن سوم خرداد برگزار می‌شود. در این مراسم محمد رضایی، مجری‌ و حسن توسلی به عنوان خواننده حضور دارند. همچنین، سخنرانی حجت‌الاسلام هادی اتابکی، مداحی حسین محسنی، اجرای تواشیح گروه غدیر، مسابقه، قرعه کشی، اهدای جوایز و... از دیگر بخش‌های این برنامه است.

دوستعلی در توضیح دومین برنامه شاخص منطقه ۱۵ به مناسب دهه امامت و ولایت گفت: عید غدیرخم از مهمترین اعیاد مسلمانان جهان به شمار می‌رود که تبیین و انتشار پیام این واقعه عظیم وظیفه یکایک مسلمانان است. در همین راستا با هدف آماده سازی شرایط بهتر برای درک ولایت و گسترش فرهنگ آن و همچنین معرفی واقعه غدیر، در روزهای ۸ و ۹ شهریور از ساعت ۵ تا ۸ دو کاروان از محله‌های مختلف به سمت فرهنگ‌سرای خاوران حرکت می‌کنند.

وی افزود: این دو کاروان با هدف بازسازی واقعه غدیر به همراه شتر و اسب در سطح محله‌های منطقه حرکت می‌کنند و پس از رسیدن به فرهنگ‌سرای خاوران به سمت فضایی که مشابه برکه غدیر ساخته شده‌ است، می‌روند و در نهایت خطبه غدیر خوانده می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای خاوران نمایش غدیر ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی نگارخانه، مسابقه‌های فرهنگی و برگزاری جشن به مناسبت دهه ولایت ۱۵ را از دیگر برنامه‌های این منطقه برشمرد.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...