رضایی: راهکارهایی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن وجود دارد


دبیر تشخیص مصلحت نظام و فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: راهکارهای مهمی برای مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا و دشمنان وجود دارد که می تواند با بهره گیری از آنها توطئه های اقتصادی را خنثی کرد.

بازار | ایرنا | 1 ساعت پیش |8/27/2018 11:24:41 PM 121 بازدید

رضایی: راهکارهایی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن وجود دارد
به گزارش ایرنا، محسن رضایی میرقائد دوشنبه شب در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره مراکز استانهای صدا و سیما در منطقه چغاخور چهارمحال و بختیاری افزود: در شرایط جدید، آمریکاهایی قصد زورگویی علیه ملت ایران را دارند، اما مردم ایران اسلامی در برابر توطئه های آمریکا ایستاده اند.
وی تصریح کرد: شرایطی که در کشور وجود دارد نیازمند یک قیام و عزم ملی علیه زورگویی غیرقانونی و فشارهای اقتصادی آمریکاست و این نخستین بار نیست که مردم ایران با زورگویی های آمریکا مواجه می شوند و دست و پنجه نرم می کنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تمامی قدرت هایی که دست نامشروع آنها از منابع ملی این کشور کوتاه شده بود ، در طول 40 سال اخیر همواره علیه ملت ایران توطئه به راه انداخته اند.
رضایی اظهار داشت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت دو سال از سوی منافقین ، کشور را ترور و آشوب و شورش فراگرفت اما مردم به صحنه آمدند و امنیت برقرار شد.
وی تصریح کرد : دشمن در بار دوم به 5 استان ایران حمله کرد و 8 سال علیه ملت ایران جنگ به راه انداختند، اما مردم دوباره به صحنه آمدند و هر 5 استان آزاد شد.
به گفته وی، این سومین بار است که آمریکا از طریق جنگ اقتصادی به مصاف ملت ایران آماده است و تصور آمریکایی ها این است که از طریق امنیت، نظامی گری و دفاعی ، نمی توانند وارد ایران بشوند، پس باید تحریم اقتصادی علیه ملت ایجاد کنند.
دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها تصور می کنند که ملت ایران از نظر اقتصادی ضعیف و آمریکا قوی است به همین دلیل به جنگ اقتصادی رو می آورند و فشار اقتصادی به ایران می آورند.
رضایی با بیان اینکه آمریکایی ها از محاصره اقتصادی و تجاری دشمنی را آغاز کرده اند، افزود: دشمن می خواهد فشارهای اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد، اما ملت ایران در همه دوره ها در برابر توطئه های آمریکایی ایستاده اند.
وی تصریح کرد : بزرگترین مشکل آمریکا و غربی ها این است که ملت ایران را نشناخته اند و آنها نمی دانند چگونه یک مادر، سه فرزند و سه برادر شهید خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و پای آرمان های انقلاب ایستاده است.
رضایی ، با بیان اینکه دشمن نمی تواند ملت را محاصره کند و می داند که نمی تواند با این ملت که جنگ کند ، افزود: کشورهای غربی گمان می کنند که با افکار مادی گرایان خود می توانند ملت ایران را محاصره کنند و از پا درآورند و همین محاسبات اشتباه را در مسائل امنیتی از جمله شویق صدام برای جنگ علیه ایران و شورشگری منافقین، نیز داشتند.
رضایی بیان داشت: با اطلاعات دقیق اعلام می کنم که اگر پیشرفت های اقتصادی کشور بیشتر از مسائل دفاعی نباشد کمتر نیست و کارآفرین های در کشور هستند که اگر میدان به آنها داده شود در همه حوزه ها نقش آفرین خواهند بود.
وی با بیان اینکه راهکارهای مهمی ایران برای مقابله با تحریم های آمریکا و غربی ها وجود دارد افزود: اگر بازارهای بین المللی را به روی ایران ببنندند باید از ظرفیت بازار داخلی استفاده کرد و از ظرقیت به صحنه آوردن مردم استفاده می شود.
به گفته وی، ایران با 15 کشور هم مرز است و هیچ کشوری نمی تواند این تجارت منطقه ای ایران را محدود کند و تجارت داخلی نیز می تواند تجارت بین المللی را پوشش دهد.
وی اظهار داشت: بانک ها و بنگاه های اقتصادی کوچک در کشورهای مختلف نیز وجود دارد که اعلام کرده اند تحریم های اقتصادی آمریکا و غربی ها را اجرا نخواهند کرد و پیشنهاد اخیر اروپایی ها نیز این بود که بانک های بزرگ نمی توانند تحریم ها اجرا نکنند، ولی بانک های کوچک و بنگاههای دیگر در این زمینه داد و ستد با ایران مشکلی ندارند.
رضایی بیان داشت : نقدینگی بزرگی دست مردم ایران است، که می توان این نقدینگی را اگرجه بی اعتماد شده است ، با امید به اقتصاد و تولید و سرمایه گذاری ؛ به سمت شکوفایی اقتصادی هدایت کرد.
وی تصریح کرد: با یک قیام ' ما می توانیم ' و بهره گیری از ظرفیت مردمی می توان در برابر توطئه اقتصادی دشمن ایستاد و به همه تحریم ها غلبه کرد.
به گفته وی، صدا و سیما وظیقه بسیار سنگینی دارد چرا که کشور نیازمند تقویت روحیه امید است و باید با تمام توان رسانه ای در برابر جنگ روانی دشمن ایستاد و شایعات دشمن را خثنی کرد و برای یک جهاد بزرگ اقتصادی ، مردم را فرا بخواند.
وی گفت: یکی دیگر از وظایف رسانه، نشان دادن خدمات نظام جمهوری اسلامی است و رسانه ، موانع موجود در برابر توسعه و دستهای پشت پرده را به مردم نشان دهد.
به گفته وی، مردم چهارمحال و بختیاری مردمی آزاده هستند که با پرچم لااله الا لله در دوره مشروطه در برابر استبداد ایستادند و در تاریخ همواره نقش آفرین بوده اند.
به گزارش ایرنا، بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سوم تا پنجم شهریورماه در منطقه چغاخور چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
2097
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی