بزرگان فرهنگ و ادب خوی باید به مردم جهان معرفی شوند


بزرگان فرهنگ و ادب خوی باید به مردم جهان معرفی شوند

ارومیه- ایرنا- عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه برگزاری همایش های فرهنگی و علمی در شناساندن و توسعه شهر خوی گفت: همایش های سالانه شمس ومولانا باعث مورد توجه قرار گرفتن ملی وجهانی این شهر شده اما نباید این همایش به شمس خلاصه شود چرا که خوی بزرگان زیادی نظیر عباس زریاب، آیت الله العظمی خویی و امین ریاحی دارد که ...

ایرج شهبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عباس زریاب خویی از مفاخر تراز اول کشور در حوزه فلسفه و حکمت و ادبیات است و اگر خوی به جز زریاب کسی را نداشت، ‌کافی بود که شهری فرهنگی و عالم پرور معرفی شود.
وی اضافه کرد: حضور تعداد زیادی از اندیشمندان داخلی و خارجی در حوزه های فلسفه، عرفان، ادبیات و هنر در همایش شمس باعث ایجاد گفتمان فرهنگی و اندیشه می شود.
وی شناخت کافی شمس تبریزی و شناساندن آن را وظیفه مسوولان و شهروندان خوی عنوان کرد و ادامه داد: توجه به ابعاد مختلف فکری و شخصیتی شمس در این روزگار خیلی موثر است.
عضو هیات علمی گروه ادبیات فارسی دانشگاه تهران، وجود نزاع، خشم و خشونت مذهبی در منطقه خاورمیانه و جهان را یادآوری کرد و گفت: شمس تبریزی به شدت با این گونه تعصبات مذهبی مخالف بود و خدامحوری در هر مذهبی را یادآور می شد که تبیین این تفکر والا، تبلیغ کننده فرهنگ صلح است.
به گزارش ایرنا چهارمین همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا از پنجم شهریور سال جاری شروع شد و شامگاه چهارشنبه/هشتم شهریور/ با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار آذربایجان غربی در بارگاه شمس تبریزی/خوی/ به پایان رسید.
7129/2093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)