دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی ها


دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی ها

ماهی‌ها از زیبایی‌های کرۀ زمین به شمار می‌روند. در ادامۀ گزارش تصویری از حیوانات محبوب و پرطرفدار، این هفته برای شما تصاویر زیبایی از عکس ماهی ها و دنیای رنگی زیر آب داریم. با مجلۀ آنلاین روزچین همراه باشید. مختصری از ماهی‌ها فرشته ماهی صورت...

دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی ها

ماهی‌ها از زیبایی‌های کرۀ زمین به شمار می‌روند. در ادامۀ گزارش تصویری از حیوانات محبوب و پرطرفدار، این هفته برای شما تصاویر زیبایی از عکس ماهی ها و دنیای رنگی زیر آب داریم. با مجلۀ آنلاین روزچین همراه باشید.

مختصری از ماهی‌ها

دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی هافرشته ماهی صورت آبی

انواع ماهی‌ها در دسته مهره‌داران قرار گرفته و دو ویژگی مشترک دارند: زندگی در آب و داشتن یک ستون فقرات. در کنار این اشتراکات، برخی نژادهای مختلف ماهی‌ها کاملاً ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. ماهی‌های باله‌دار مانند سالمون آبشش دارند، پوشیده از فلس هستند و از طریق تخمگذاری زاد و ولد می‌کنند. مارماهی بدنی شبیه به کرم داشته و پوستی لزج دارد. شُش‌ماهی‌ها (ماهی‌های شُش‌دار) هوا را تنفس می‌کنند. کوسه، بزرگ‌ترین ماهی، بچه‌زاست و از ماهی‌های کوچک و ماهی مرکب و پلانکتون تغذیه می‌کند. برخی انواع ماهی‌ها مانند اژدهای دریایی علفی، آن‌قدر عجیب هستند که غیرواقعی به نظر می‌آیند.

دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی هاماهی فلاور هورن

ماهی‌ها توانایی‌های خاصی هم دارند. ‌ازآنجاکه آب صدا را منتقل می‌کند، مواد شیمیایی را پراکنده کرده و نسبت به هوا هادی بهتری برای جریان برق است، ماهی‌ها بیش از حس بینایی، از حس شنوایی و چشایی و بویایی خود استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از آن‌ها، حرکات کوچک درون آب را با استفاده از فلس‌هایی مجهز به یک سری حسگر تشخیص می‌دهند. برخی از آن‌ها حتی قادرند با تشخیص بارهای الکتریکی، طعمه خود را جهت‌یابی کنند.

عکس ماهی های جذاب

دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی هاماهی اژدهای دریایی علفی (فیلوپتریکس)

یکی از دلایل تنوع بالای ماهی‌ها این است که ۷۰ درصد زمین با آب پوشیده شده است. این دسته از موجودات، در محیط‌های مختلفی از قبیل تپه‌های مرجانی، آشنه‌های دریایی، رودخانه‌ها، مسیل‌ها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. مسئله دیگر، قدمت حیات ماهی‌ها روی کره زمین است. بنا بر فسیل‌های یافت‌شده، قدت آن‌ها به ۵۰۰ سال می‌رسد. تعداد کل نژادهای ماهیان (حدوداً ۳۲هزار) از مجموع تعداد نژادهای همگی مهره‌داران (دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران) بیشتر است. در ادامه چند عکس ماهی را برای شما خواهیم داشت.

امیدوارم از عکس‌های انتخابی ما خوشتان آمده باشد.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
دنیای حیرت‌انگیز زیر آب و عکس ماهی ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی