تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر شرکت


تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر شرکت

درحالی‌که اپل اصلاً درباره برنامه خودروی خودران خود اطلاعاتی را منتشر نمی‌کند یکی از نمونه‌های پیش‌تولیدی این شرکت پس از تصادف با خودرویی دیگر در نزدیکی مقرش در سیلیکون ولی به سرخط خبرها راه یافته است. این حادثه دو هفته پیش رخ داده و یک طرف قضیه لکسس RX 450h خودران اپل بوده که با... نوشته تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر...

درحالی‌که اپل اصلاً درباره برنامه خودروی خودران خود اطلاعاتی را منتشر نمی‌کند یکی از نمونه‌های پیش‌تولیدی این شرکت پس از تصادف با خودرویی دیگر در نزدیکی مقرش در سیلیکون ولی به سرخط خبرها راه یافته است.

تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر شرکت
این حادثه دو هفته پیش رخ داده و یک طرف قضیه لکسس RX 450h خودران اپل بوده که با بخش عقب نیسان لیف 2016 تصادف کرده است.

تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر شرکت
بنا به گزارش منتشر شده در وب‌سایت کالیفرنیا DMV سرعت نیسان لیف یاد شده حدود 24 کیلومتر در ساعت بوده است. ظاهراً این تصادف زمانی رخ داده که خودروی اپل سرعت خود را کاهش داده و منتشر ایجاد فاصله در ترافیک به منظور ادامه‌ی مسیر خود بوده است. زمان وقوع حادثه حدود ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی بوده و البته خبری هم از شرایط آب و هوایی سخت نبوده است.

با اینکه هر دو خودرو خسارت دیده‌اند اما خوشبختانه هیچ‌کسی آسیب ندیده است. در همین اثنا سخنگوی اپل از پاسخگویی درباره حادثه رخ داده خودداری کرده و از اشاره به اینکه آیا نقص خودروی تست اپل منجر به تصادف شده یا خیر طفره رفته است.

اپل پس از دریافت مجوز تست خودروهای خودران در کالیفرنیا توانسته بیش از 60 خودرو را روانه‌ی خیابان‌ها کند. این غول تکنولوژی همچنین اولین تحقیق عمومی روی خودروها به ویژه سیستم‌های نرم‌افزاری را منتشر کرده است.

تصادف خودروی خودران اپل در نزدیکی مقر شرکت
مشکلات ایمنی خودروهای خودران پیش از این نیز نگرانی‌های مقامات و قانون‌گذاران را در پی داشته است. این موضوع مخصوصاً پس از تصادف یکی از خودران های اوبر و کشته شدن یک زن در آریزونا خود را نشان داده است. آن واقعه باعث شد اوبر به‌صورت موقتی تست‌های خودران خود را متوقف کند هرچند گفته شده برنامه‌های تست این شرکت دوباره از پایان سال جاری شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!