SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت


SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

این روزها نبرد بر سر رکورد سرعت بسیار داغ شده است. ازیک‌طرف کوئنیگ‌زگ با مدل آگرا RS موفق به ثبت سرعت 447 کیلومتر در ساعت شده و رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کرده اما این شرکت بشدت اعتقاد دارد که آگرا RS می‌تواند به سرعتی بیش از این هم دست... نوشته SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت به صورت اختصاصی برای مجله پدال....

این روزها نبرد بر سر رکورد سرعت بسیار داغ شده است. ازیک‌طرف کوئنیگ‌زگ با مدل آگرا RS موفق به ثبت سرعت 447 کیلومتر در ساعت شده و رسماً رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود ثبت کرده اما این شرکت بشدت اعتقاد دارد که آگرا RS می‌تواند به سرعتی بیش از این هم دست پیدا کند. از طرف دیگر، هنسی با هایپرکار جدید خود یعنی ونوم F5 برای رسیدن به سرعت 480 کیلومتر در ساعت تلاش می‌کند و نهایتاً در سمت دیگر این میدان هم بوگاتی شیرون به دنبال بهبود رکورد سلف خود یعنی ویرون سوپراسپرت است. حال اما به این جمع مدعی دیگری هم اضافه شده است.

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

این مدعی جدید، شرکت آمریکایی SSC با هایپرکار جدید خود بنام تواتارا است که چندی پیش در گردهمایی پبل بیچ رسماً رونمایی شد. البته نسخهٔ کانسپت این خودرو در سال 2011 معرفی شده بود و پس از حدود هفت سال تقریباً فراموش شده بود اما حالا تواتارا باقدرت به میدان بازگشته است. حال مدیرعامل این شرکت طی بیانیهٔ جدیدی گفته است این شرکت کاملاً اطمینان دارد که تواتارا تنها خودرویی است که به‌راحتی می‌تواند مرز سرعت 300 مایل یا 483 کیلومتر در ساعت را درنَوَردد.

در این رابطه، سرپرست SSC آقای «جرود شلبی» طی مصاحبه‌ای با مجلهٔ تاپ گیر گفته است:

«با اطلاعاتی که ما از رقبا داریم، من احساس می‌کنم به دلیل ضریب آئرودینامیک و قدرت تولیدی خودروی‌مان، ما تنها شرکتی هستیم که واقعاً می‌توانیم به این سرعت دست پیدا کنیم».

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

درحالی‌که هنوز نسخهٔ نهایی تواتارا آماده نشده است، SSC با خوشحالی اعلام کرده ضریب آئرودینامیک نسخهٔ کنونی این خودرو برابر با 0.28 است که حتی از هدف نهایی هم پیشی گرفته است؛ اما هنوز هم کارهای بیشتری باید صورت گیرد تا این عدد به حداقل برسد درحالی‌که درعین‌حال باید داون‌فورس هم افزایش پیدا کند. علاوه بر این، آقای شلبی اشاره کرده است که این هایپرکار به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب سقف تارگا هم در آن وجود خواهد داشت.

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

در بخش پیشرانه نیز میدانیم که این هیولای آمریکایی از یک نیروگاه 5.9 لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این موتور با سوخت معمولی 1350 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت استفاده از سوخت E85 قدرت آن به رقم فوق‌العادهٔ 1750 اسب بخار می‌رسد. (E85 نوعی سوخت زیستی است که 85 درصد آن از الکل سوختی تشکیل شده است) شلبی همچنین اضافه کرده است:

«اگر نیمی از باک تواتارا با بنزین با اکتان 91 و نیم دیگر آن با E85 پُر شود، پیشرانه 1500 اسب بخار تولید می‌کند»

علاوه بر این، شلبی گفته است در هریک از سیلندرهای این موتور دو انژکتور وجود دارد که این انژکتورها هوشمند بوده و به‌صورت خودکار میزان پاشش سوخت را با میزان نیاز پیشرانه تطبیق می‌دهند.

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت

برای انتقال نیروی عظیم پیشرانه نیز SSC در حال کار با شرکت ایتالیایی AutoMac به‌منظور توسعهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی کامپیوتری است. گفته شده این گیربکس از سیستم رباتیک تمام هیدرولیک برخوردار است و سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و یست را ارائه می‌کند. از این هایپرکار آمریکایی تنها 100 دستگاه ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود تحویل آن به خریداران از تابستان آینده آغاز شود. همچنین اگر لاستیک‌هایی که توانایی تحمل سرعت چشمگیر این خودرو را داشته باشند، ساخته شوند، به‌احتمال‌زیاد تواتارا خیلی زود اقدام به ثبت رکورد سرعت خواهد کرد.

SSC تواتارا، مدعی جدید رکورد سرعت


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی