آغاز روند ممنوعسازی خودروهای بنزینی در کالیفرنیا تا سال 2035
بر اساس این مقررات، از سال 2026، 35 درصد فروش خودروها باید شامل خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی یا مدلهای دارای سلول سوختی هیدروژنی باشد، و این سهم تا سال 2030 به 68 درصد و نهایتاً تا سال 2035 به 100 درصد برسد.
سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) طرح کالیفرنیا برای ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی جدید تا سال 2035 را تأیید کرد.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این طرح، که با عنوان مقررات پیشرفته ثانویه خودروهای پاک (ACC II) شناخته میشود، توسط هیات منابع هوایی کالیفرنیا در سال 2022 تدوین شد.
بر اساس این مقررات، از سال 2026، 35 درصد فروش خودروها باید شامل خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی یا مدلهای دارای سلول سوختی هیدروژنی باشد، و این سهم تا سال 2030 به 68 درصد و نهایتاً تا سال 2035 به 100 درصد برسد.
این مقررات همچنان اجازه خرید و فروش خودروهای احتراقی کارکرده را میدهد. همچنین کالیفرنیا برنامهای برای کاهش آلودگی نیتروژن اکسید (NOx) از خودروهای سنگین دارد که به کاهش آلودگی هوا و مهدود کمک خواهد کرد. هدف این طرح کاهش 75 درصدی آلودگی NOx در مرحله اول و 90 درصدی در مراحل بعدی است.
لیان راندولف، رئیس هیات منابع هوایی کالیفرنیا، اعلام کرد که این طرح میتواند تا سال 2040 باعث کاهش 50 درصدی آلودگی شود. گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، نیز این تصمیم را نشانهای از توانایی کالیفرنیا برای مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دانست.
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این طرح، که با عنوان مقررات پیشرفته ثانویه خودروهای پاک (ACC II) شناخته میشود، توسط هیات منابع هوایی کالیفرنیا در سال 2022 تدوین شد.
بر اساس این مقررات، از سال 2026، 35 درصد فروش خودروها باید شامل خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی یا مدلهای دارای سلول سوختی هیدروژنی باشد، و این سهم تا سال 2030 به 68 درصد و نهایتاً تا سال 2035 به 100 درصد برسد.
این مقررات همچنان اجازه خرید و فروش خودروهای احتراقی کارکرده را میدهد. همچنین کالیفرنیا برنامهای برای کاهش آلودگی نیتروژن اکسید (NOx) از خودروهای سنگین دارد که به کاهش آلودگی هوا و مهدود کمک خواهد کرد. هدف این طرح کاهش 75 درصدی آلودگی NOx در مرحله اول و 90 درصدی در مراحل بعدی است.
لیان راندولف، رئیس هیات منابع هوایی کالیفرنیا، اعلام کرد که این طرح میتواند تا سال 2040 باعث کاهش 50 درصدی آلودگی شود. گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، نیز این تصمیم را نشانهای از توانایی کالیفرنیا برای مقابله با آلودگی و حفاظت از محیط زیست دانست.