نحوه دیدن باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل


در تمامی مدل‌های قدیمی و بدون ناچ آیفون اپل شما می‌توانید با رفتن به بخش باتری (Battery) در منوی تنظیمات (Settings app) گزینه درصد باتری (Battery Percentage) را فعال کنید تا میزان باقیمانده شارژ باتری از باتری هندست در نوار وضعیت به شما نشان داده شود. با روژان در ادامه همراه شوید. باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل با این حال در...

در تمامی مدل‌های قدیمی و بدون ناچ آیفون اپل شما می‌توانید با رفتن به بخش باتری (Battery) در منوی تنظیمات (Settings app) گزینه درصد باتری (Battery Percentage) را فعال کنید تا میزان باقیمانده شارژ باتری از باتری هندست در نوار وضعیت به شما نشان داده شود. با روژان در ادامه همراه شوید.

نحوه دیدن باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل

باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل

با این حال در آیفون‌های ناچ‌دار جدید شامل آیفون X، آیفون XR و آیفون‌‌ XS وآیفون‌‌ XS مکس دیگر این گزینه وجود ندارد. زیرا فضای کافی برای نشان دادن میزان درصد باتری در اطراف فضای اشغال شده توسط ناچ وجود ندارد. در حقیقت سیستم دوربین TrueDepth جای آن را گرفته است. اما نگران نباشید اگر شما دلار کافی برای خرید یکی از این آی‌فون‌های اعیانی را دارید و از کاربران آیفون‌های سری X اپل هستید، بدانید این قابلیت هنوز به طور کامل از بین نرفته است و در صورتی که تا پایان همراه ما باشید، جای جدید آن را به شما نشان خواهیم داد.

البته توجه داشته باشید مهندسان کوپرتینو هیچ گزینه تنظیمی برای فعال کردن شاخص درصد شارژ باتری برای آی‌فون‌های ناچ‌دار سری X در نظر نگرفته‌اند؛ زیرا این گزینه هم‌اکنون فعال است! فقط در قسمت کنترل سنتر (Control Center) مخفی است. پس در حالی که بر اساس طراحی جدید، شما تا زمان خاموش شدن خودکار آی‌فون قادر نخواهید بود مقدار شارژ باقیمانده باتری را مشاهده کنید، این امکان را دارید که با یک حرکت ساده و رفتن به مرکز کنترل گوشی، میزان شارژ باتری را مشاهده کنید. ضمنا مهم هم نیست در کدام صفحه هستید یا چه کار می‌کنید!

برای دسترسی به این قسمت کافی است، انگشت خود را در گوشه سمت راست در بالای صفحه (همان قسمتی که آیکن باتری و خط‌های سیگنال و آنتن‌دهی را مشاهده می‌کنید) قرار دهید و به سمت پایین بکشید. حتی اگر شما نمی‌خواهید کاملا وارد بخش مرکز کنترل شوید و تنها قصد یک نگاه سریع را دارید، می‌توانید همین کار را انجام دهید با این تفاوت که بعد از پایین آوردن نوار وضعیت، انگشت خود را برندارید و بعد از دیدن درصد شارژ باتری بدون برداشتن انگشت، خیلی سریع دوباره به سمت بالا کشیده و رها کنید.

نحوه دیدن باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل

نحوه دیدن باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل

بنا به دلایلی اپل ترتیبی داده تا موقع باز شدن مرکز کنترل، آیکن خط‌های سیگنال و آنتن‌دهی به سمت چپ منتقل شوند و به جای آنکه در محل خود باقی بمانند جابه‌جا می‌شوند تا کمبود فضا برای نشان داده درصد شارژ باتری و همچنین دیگر آیکن‌های نوار وضعیت مانند بلوتوث و سرویس‌های مکانی برطرف شود!

منبع

نحوه دیدن باقیمانده شارژ باتری در آیفون های سری ایکس اپل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران