دود همه مشکلات در چشم حوزه بهداشت و درمان


دود همه مشکلات در چشم حوزه بهداشت و درمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دود مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور به چشم حوزه بهداشت و درمان می رود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن طاهراحمدی در آیین افتتاح همزمان ٦٠ کانون سلامت محله استان مرکزی با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر مهاجران برگزار شد، با اشاره به حمایت مجموعه تیم مدیریتی استان از اجتماعی شدن سلامت بیان کرد: متاسفانه امروز در شرایط اجتماعی خوبی قرار نداریم و این امر تاثیرات خاص خود را در حوزه سلامت به جای گذاشته است.

وی با اشاره به طلاق به عنوان یک معضل اجتماعی که عوارض و عواقب خود را در سلامت جسمی و روانی افراد به دنبال دارد، گفت: امروز بواسطه عدم امنیت جاده ها، وسایل نقلیه و عدم رعایت ضوابط ایمنی شاید تصادفات هستیم که عوارض آن بر حوزه سلامت تحمیل می شود، همچنین عوارض زیست محیطی برخی اقدامات و مسائلی همچون مصرف نوشیدنی های غیرمجاز همچون الکل که اخیرا مشکل آفرین شده و حتی شب گذشته در یکی از استان ها ١٢٠ مسموم برجای گذاشت و باعث فوت تعدادی شد، عوارض بسیاری را به این بخش تحمیل می کند.

طاهراحمدی تصریح کرد: امروز متاسفانه به دلیل تغذیه نامناسب و عدم تحرک جامعه شاهد شیوع بیماری های غیرواگیر هستیم به طوری که امروزه ابتلا به این بیماری ها در کشور ٢٣ درصد نسبت به متوسط جهان بالاتر است و این امر باری را بر دوش حوزه سلامت گذاشته است که اگر تمام امکانات را به این حوزه سوق دهیم هم نمی توان شرایط کنترل کرد. افزایش این بیماری ها مشکلات اجتماعی، جسمی و روانی بسیاری را رقم زده است و اینجاست که اهمیت کانون سلامت محله مشخص می شود.

وی بیان کرد: اگر همگی ما دست به دست هم بدهیم قطعا امکان فائق آمدن بر مشکلات وجود خواهد داشت. وزارت بهداشت به تنهایی امکان رفع ٢٠ درصد مشکلات را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به برگزاری ١٣ مجمع سلامت با حضور چهار هزار و ٤٠٠ نفر در استان مرکزی افزود: امروز شاهد افتتاح ٦٠ کانون سلامت محله در استان هستیم و تلاش بر این است که تا پایان سال این تعداد به ١٠٠ کانون افزایش یابد.

وی گفت: امروز دود مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور به چشم حوزه بهداشت و درمان وارد می شود. دولتمردان باید از به اجتماعی شدن سلامت اهمیت دهند و از طرفی با ایجاد کانون های سلامت محله ای اصلاح وضعیت موجود در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم