پارلمان عراق امروز رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب می کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://www.iribnews.ir/) ؛ پارلمان عراق امروز رئیس جمهور جدید این کشور را از بین بیست و چهار نفری که برای این سمت نامزد شده اند انتخاب می کند.به گزارش شبکه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ پارلمان عراق امروز رئیس جمهور جدید این کشور را از بین بیست و چهار نفری که برای این سمت نامزد شده اند انتخاب می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور در حالی برگزار می شود که گروه ها و احزاب کُرد به شکل بی سابقه ای در خصوص نامزد واحدی برای ریاست جمهوری اتفاق نظر ندارند.
برهم صالح نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از جمله مهمترین نامزدهای ریاست جمهوری است. فؤاد حسین نامزد حزب دمکرات کردستان عراق نیز رقیب برهم صالح برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق به جای فؤاد معصوم رئیس جمهوری فعلی این کشور به شمار می رود.
دو حزب اصلی کردستان عراق برای تصدی پست ریاست جمهوری که از سال 2005 در اختیار حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است با یکدیگر به شدت رقابت می کنند.
دو نامزد اصلی از چند روز پیش با سفر به بغداد پایتخت عراق دیدارهایی با رهبران گروه های سیاسی انجام داده اند تا حمایت آنها را به دست آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس