تدوین دانشنامه یزد در دفاع مقدس ضروری است


تدوین دانشنامه یزد در دفاع مقدس ضروری است

یزد - ایرنا - استاندار یزد با اشاره به موضوع تدوین دانشنامه نقش استان در دفاع مقدس ، تدوین این مجموعه را لازم و ضروری دانست و گفت: این اثر می‌تواند ارتباط نسل‌ها را به‌صورت منطقی و علمی‌تر برقرار کند.

به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خواست ظرف مدت سه سال 50 تا 60 درصد اعتبار تدوین دانشنامه را تأمین کند.
دانشنامه دفاع مقدس استان قرار است سه سال در سه جلد 200 صفحه‌ای با برآورد 6.5 میلیارد ریال بودجه تدوین و تکمیل شود .
رئیس شورای تأمین استان در این نشست که معاون استانداری و اعضای شورا حضور داشتند، با اشاره به اقتدار یگان‌های مسلح
در دفاع از دستاوردهای نظام، تأکید کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها از فاصله 570 کیلومتری درواقع در راستای تثبیت صلح در منطقه و اقدامی آرامش‌بخش است.
وی اظهار داشت: بایستی دشمنان نظام بدانند هرگونه کج‌اندیشی و تعرض به مرزهای ایران پاسخی محکم خواهد داشت.
زمانی قمی با اشاره به سیاست‌های ایران در برخورد با تحرک تروریست‌ها، افزود: تلاش است، قبل از آنکه به مرزها و خانه‌های ما برسند با پاسخی محکم ، نابودشان کنیم.
استاندار یزد تأکید کرد : البته در صورت اثبات میزان نقش حامیان تروریست‌ها در جنایت آن‌ها ، این کشورها با پاسخ‌هایی محکم مواجه خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به شرایط کشور نوید داد که اوضاع اقتصادی قطعاً بهتر خواهد شد و مسلماً شرایط بهتری در پیش رو خواهیم داشت.
در این جلسه گزارشی از وضعیت واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و جایگاه یزد در کشور در سال 96 و شرایط سال 97، مصوبه کارگروه زیربنایی و معرفی دایره المعارف دفاع مقدس استان یزد ارائه شد.
سپاه پاسداران در انتقام از تروریست‌های حادثه اهواز، بامداد امروز به مواضع داعش در سوریه با موشک و پهباد حمله کرد.
روابط عمومی کل سپاه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین توسط یگان موشکی نیروی هوافضا خبر داد.
بر اساس اطلاعات اولیه شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله کشته یا زخمی شدند.
در این عملیات که بانام « ضربت محرم» و با رمز مقدس« یا حسین(ع)» انجام شد، 6 فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور شلیک شد.
دقایقی پس از شلیک موشک‌ها به مقر تروریست‌های تکفیری در البوکمال سوریه، هفت فروند پهباد نیز مقرهای تروریست‌ها در این منطقه را زیر آتش گرفتند.
در این عملیات بخش زیادی از زیرساخت‌ها و تأسیسات تروریست‌ها از بین رفت.
1968/ 2047

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها