ارضا شدن زن در زمان پریود چه مزایایی دارد؟


ارضا شدن زن در زمان پریود چه مزایایی دارد؟

شاید تا پیش از این، فکر کردن به رابطه جنسی در زمان پریودی عجیب به نظر می‌رسید، ولی امروزه ثابت شده است که ارضا شدن زن در زمان پریود به کاهش دردهای شکمی کمک کرده و حتی دوره پریودی را کوتاهتر می‌کند.

سرویس زناشویی - با وجود آنکه هنوز در برخی از نقاط جهان، زنان در طول دوره‌ی پریود خود از جامعه محروم می‌شوند و اجازه حضور در کنار دیگران را ندارند، تحقیقات نشان می‌دهد که حتی انجام رابطه‌ی جنسی (در صورت تمایل) در این دوره ممنوعیت خاصی ندارد و ارضا شدن زن در زمان پریود، می‌تواند به کاهش دردهای حاصل از این دوره کمک کند.

حقایقی در مورد ارضا شدن زن در زمان پریود

بین ۵۰ تا ۹۰ درصد از زنان، در طول زندگی خود از درد پریودی رنج می‌برند. پریود‌های دردناک (دیسمنوره) نتیجه‌ی آزاد شدن نوعی ماده شیمیایی تحت عنوان پروستاگلاندین (یکی از مهمترین واسطه‌های شیمیایی در داخل بدن) در رحم است که در پاسخ به افت طبیعی پروژسترون، قبل از شروع هر دوره قاعدگی در بدن اتفاق می‌افتد. در واقع پروستاگلاندین‌ها مسئول انقباض عضله رحم هستند که می‌توانند باعث درد شکم و گرفتگی در عضلات شکم شوند.

روش‌های شناخته شده‌ی بسیاری برای کاهش دردهای پریودی وجود دارد؛ از جمله مصرف داروهای ضد التهابی نظیر ایبوپروفن که به خنثی کردن اثر پروستاگلاندین‌ها و در نتیجه کاهش دردهای پیچشی ایجاد شده در شکم کمک می‌کند.

روش‌های رایج دیگر برای کاهش درد، شامل گذاشتن بطری آب گرم بر روی شکم، حمام گرم و پوشیدن لباس های گشاد و انجام ورزش است. اما یکی دیگر از روش‌های کمتر شناخته شده و باورناپذیر در کاهش دردهای پریودی، داشتن سکس و اقدام به ارضا شدن زن در زمان پریود است.

رابطه جنسی چگونه به کاهش درد پریودی کمک می‌کند؟

همانگونه که گفته شدن، ارضا شدن زن در زمان پریود، بطور موثری به کاهش دردهای پریودی منجر می‌شود. در واقع تحریک واژن از طریق دخول می‌تواند از طریق فشار ایجاد شده در واژن به کاهش درد‌های شکمی تا ۷۵% کمک کند. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که ارتباط بین رشته‌های عصبی در خصوص دردهای پریودی با انجام رابطه جنسی از طریق تحریک واژن برقرار نمی‌شوند.


مزایای دیگر دیگر رابطه جنسی در زمان پریودی

رابطه جنسی و به تبع آن، ارضا شدن زن در زمان پریود، راهی برای بهبود ارتباط با شریک زندگی شما است؛ چرا که انجام کاری جدید و ایجاد هیجانی جدید ممکن است تجربه جنسی شما را بهبود بخشد.

مزیت دیگر رابطه جنسی در زمان پریودی، افزایش حجم خون در بدن است. مطالعات نشان می‌دهد که انقباضات رحمی، در طول انتشار هورمون اکسی توسین که باعث ارگاسم می‌شود، شدت می‌یابد. با توجه به انقباضات شدید رحم، پروستاگلاندین‌ها (مواد شیمیایی که موجب گرفتگی دردناک در پریود می‌شوند) همراه با خون رحم، از بدن خارج می‌شوند. بنابراین بسیاری از زنان ممکن است اینگونه احساس کنند که زمان پریودی آن‌ها، در اثر برقراری رابطه جنسی کاهش یافته است.

اما برخی از زنان، با انجام رابطه جنسی در زمان پریود، درد بیشتری را تجربه می‌کنند و انجام رابطه جنسی به آن‌ها کمکی نمی‌کند. در چنین شرایطی عاقلانه‌ است که این موضوع را با همسر خود مطرح کنید و از انجام آن پرهیز کنید.

در کل داشتن سکس در دوران قاعدگی و ارضا شدن زن در زمان پریود، در بردارنده‌ی فواید بسیاری از جمله تسکین موثر درد قاعدگی، پیوند بیشتر با شریک زندگی و فرصت‌هایی برای تغییر در فعالیت جنسی است. شاید مهمترین فایده‌ی رابطه جنسی در این دوران، این باشد که یک روان‌کننده طبیعی در بدن شما وجود دارد. در نظر داشته باشید که با شروع زمان پریودی، شما مجبور نیستید تا فعالیت جنسی خود را محدود کنید؛ پس اگر شما، هم خوشحال و هم راحت هستید، این فرصت را خواهید داشت تا با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.


نکاتی جالب در مورد پریود و انجام رابطه جنسی در آن

احتمال باردار شدن در زمان دوره پریودی وجود دارد؛ زیرا اسپرم می‌تواند تا ۵ روز در رحم زندگی کند و اگر شما در نزدیکی پایان چرخه خود رابطه جنسی داشته باشید، این امکان وجود دارد که اسپرم در رحم شما زنده بماند و به محض تخمک گذاری، تخمک شما بارور شود. ولی داشتن رابطه جنسی در شروع دوره پریود، با خطر کمتری در خصوص بارداری همراه است. ردیابی دقیق چرخه قاعدگی و چرخه تخمک گذاری، راه ثابت شده و موثری برای جلوگیری از حاملگی است. همسر شما بطور خودبخود از طریق خون حاصل از قاعدگی دچار عفونت نمی‌شود، مگر آنکه شما از قبل به یک عفونت خاص مبتلا باشید.
 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی