شیرینی ازدواج به کام مخاطبان شبکه دو


 شیرینی ازدواج به کام مخاطبان شبکه دو

برنامه ترکیبی «کام شیرین» عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه دو است که با محوریت پرداختن به مسائل ازدواج از اردیبهشت سال 95 روی آنتن رفته است. آموزش‌هایی در خصوص موضوعات قبل از ازدواج، هدف از ازدواج، تفاوت ازدواج سنتی و مدرن و میزان موفقیت هر یک، اختلاف سنی در ازدواج، فرزندآوری و … از جمله موضوعاتی است که در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد....

شیرینی ازدواج به کام مخاطبان شبکه دو
برنامه ترکیبی «کام شیرین» عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب شبکه دو است که با محوریت پرداختن به مسائل ازدواج از اردیبهشت سال ۹۵ روی آنتن رفته است. آموزش‌هایی در خصوص موضوعات قبل از ازدواج، هدف از ازدواج، تفاوت ازدواج سنتی و مدرن و میزان موفقیت هر یک، اختلاف سنی در ازدواج، فرزندآوری و … از جمله موضوعاتی است که در این برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 شیرینی ازدواج به کام مخاطبان شبکه دو


در فصل جدید خود با تغییرات ساختاری و با محوریت لزوم ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و تعریف عشق و محبت با هدف ترویج تشکیل خانواده و فرهنگ سازی پیرامون مشاوره قبل از ازدواج روانه آنتن می‌شود.
دو فصل پیشین این برنامه با بازخورد مثبت مخاطبان همراه بود، روابط میان دختران و پسران پیش از ازدواج و لزوم رعایت مسئله محرمیت، موضوعات پیرامون خواستگاری و ازدواج، آداب و رسوم مختلف در این زمینه، پرهیز از سوالات اشتباه در اولین مراحل آشنایی و خواستگاری از جمله موضوعاتی هستند که در قسمت‌های مختلف این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرند.
همچنین تغییراتی شکلی هم در فصل سوم کام شیرین صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن مجری در برنامه و اضافه شدن آیتم بازی‌های روانشناسانه با مضامین شخصیت‌شناسی و خودشناسی اشاره کرد.

مرتضی یعقوبی:

اعتیاد فضای مجازی به «کام شیرین» هم کشیده شد


تنها برنامه خانوادگی شبکه دوم سیما با ورود به فاز والدگری از اعتیادهای خاص می گوید.
مرتضی یعقوبی (تهیه کننده) برنامه کام شیرین با بیان اینکه ما بحث مهارت آموزی و قوت بخشی را در کارمان داریم و بناست در این فصل از برنامه در خصوص بحث روابط زوجین هم صحبت کنیم می گوید: تاثیر انتخاب درست و غلط در رابطه زوجین اهمیت بسزایی دارد. زوجی که ازدواج می کنند به غلط یا درست ، بایستی بتوانند آن زندگی را ادامه بدهند. اگر ما فرد درون گرا یا برون گرایی را انتخاب کنیم وارد زندگی مشترکی می شویم ،اینکه زندگی با آن شخص چه تبعاتی خواهد داشت ؟ و احتمالات چه وقایعی در آینده هست؟ همه این ها از بعد روان شناسی مورد بررسی قرار می گیرد و راهکار ارائه و مهارت آموزی می شود. به طور مثال فردی درون گرا با یک فرد برون گرا ازدواج می کند ،آیا او اشتباه کرده است باید متارکه کند؟ خیر ؟این نیست. بلکه باید مهارت آموزی داشته باشند.و ما در «کام شیرین» این مهارت آموزی و راهکار را به او آموزش می دهیم تا چم و خم همدیگر را بدانند.و یاد بگیرند. تا بتوانند باهمدیگر خوب و خوش زندگی کنند. این مثال بود برای اینکه متوجه بشوید موضوع«مهارت آموزی» در فصل جدید برنامه کام شیرین بعد از دهه اول محرم به چه نحوی خواهد بود.
وی ادامه می دهد: بعد ازحدود ده قسمت ما وارد فاز جدیدی می شویم و موضوعات برنامه به کل عوض می شود. موضوعاتی همچون اعتیاد نوجوانان و اعتیاد در خانواده که البته به طور غیر مستقیم به آن خواهیم پرداخت.
بعقوبی با بیان اینکه بعد از «والد گری» وارد مبحث «تحکیم خانواده »می شویم. بیان می کند: البته هنوز این موضوع تایید نهایی نشده است.
او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ قسمت از «کام شیرین » در شبهای یکشنبه دوشنبه و سه شنبه پخش شده است به بازخورد این برنامه در بین مردم اشاره کرده و می گوید: علی رغم عوض شدن ساختارکام شیرین و پوست اندازی آن، در فصل جدید باز خورد خیلی خوب بوده است.چون مخاطب دنبال مهارت آموزی و مهارت گیری ازکارشناس خودش هست،ساختار و قالب کام شیرین به گونه ای است که مخاطب را تا حدودی اقناء می کند وبه آن مطلب ارائه می دهد.
وی با اشاره به اتاق فکر برنامه که متشکل از اساتید دانشگاهی و حوزه روانشناسی است تصریح می کند: معصومه آشتیانی زاد، دکتر منادی، آقای صدرالدین فلاح ،دکتر مجید محمودی مظفر،دکتر امیر اسماعیل زیارتی ، ثریا بناکار، مهندس فرشید شکیبا ،حمزه جعفری مشاور مدیر شیکه با اتاق فکر برنامه همکاری کرده که برای اولین بار است که از بدنه مدیریت شبکه و سازمان داخل اتاق فکر برنامه هستند البته به واسطه حساسیت موضوعات و محتوا ،اینکه قرار است کام شیرین تعداد محدودی برنامه روی آنتن داشته باشد و بهترین ها توی همین تعداد محدود هم به مخاطب ارائه بشود ، به همین واسطه اتاق فکرمان یه خورده عریض و طویل تر شده ،بهتر شده و موضوعات همگی بررسی می شود .
او با اشاره به اینکه در بخش «والد گری » قسمت نمایش حذف می شود ،تصریح می کند:تلاشمان را می کنیم که بخش نمایش را داشته باشیم.

ثریا بنا:

فضای کارشناسی برنامه را دوست دارم


ثریا بنا کار که از سال ۸۸ با کار در مرکز فارس وارد صدا و سیما شده ،بعد از آن فعالیتش را با برنامه های خانواده شروع کرده است می گوید: تقریبا با برنامه های مختلف کار کردم ولی در حال حاضر تقریبا ۵ سال و خورده ای است که فیکس برنامه خانواده ام. اتفاقی که می افتد این است که خیلی فضای کارشناسی را دوست دارم، غیر از فضای آشپزی ،خونه و هنری بخش کارشناسی برنامه بخش جذاب آن است. از این بابت فکر می کنم ارتباط پیدا می کنه با کام شیرین . در برنامه «کاشانه مهر» هم و بعدش ،«عصر خانواده» از شبکه دو که مجری بودم .
مجری یکی از کارهایش این است که در این برنامه ها که نماینده مخاطب باشد یعنی سوالی که به ذهنش برسد ،بپرسد جمع بندی که آن می خواهد انجام دهد. همه چیز شسته رفته بشود. یکی از کارهای مجری این است. سعی می کنم این کار را انجام بدهم.
در اتاق فکر می نشینیم و بحث می کنیم و خیلی وقت ها شده من به آقای دکتر مظفر ،خانم دکتر و آقای دکتر زیارتی گفتم من موافق این قضیه نیستم از فضا دور است یا آنها من را توجیه کردند یا موضوع را تغییر دادند به گونه ای گذاشتیم که قابل پذیرش باشد آقای یعقوبی به عنوان تهیه کننده روی کل برنامه نظارت دارند. همه اینها باعث می شود که هم گروه همدل شود و بزرگترین هدفمان این است گفتگویی باشد که از دل جامعه بر می آید اگر چه که باید ضوابط صدا و سیما لحاظ شود ،یعنی در آن چهار چوب که البته خداراشکر برای برای برنامه کام شیرین چهار چوب ها مقداری باز تر شده .سعی می کنیم هدف را دنبال کنیم. وارد حاشیه نشویم جاهایی که لازم نیست واقعا ورود پیدا نکنیم .
در برنامه کام شیرین وقتی یک عنوان کلی و یک فصل در نظر گرفتیم.که مسائل ازدواج است ،در هر برنامه آمدیم خورد کردیم ،ریز کردیم، مخاطب کاملا آن را جواب می گیرد و آن را دوست دارد ،یه سوال دیگه را می کنیم موضوع برنامه بعد
خداراشکر واقعا من می بینم در همین چند قسمت ابتدایی فصل سوم ،ما بازخورد خوبی داشتیم.الان داریم یک تعداد بیننده ثابت پیدا می کنیم و این خیلی ارشمند است.و امیدوارم روزی برسد که این برنامه پایه ی ثابت بعضی از خانواده های ایرانی بشود .اگر چه که می دانیم بلاخره مشکلاتی هست هنوز در برنامه که بایستی رفع شود.اما نظرات مخاطب قطعا اتفاق خوب دیگه ای هم که می افتد این است که مخاطب در برنامه حضور دارد الان قسمت های آخر برنامه را ببینید به نسبت ابتدایی تغییر کرده.
وی افزود: مطالعه نسبت به همه برنامه ها داریم از اتاق فکر شروع می شود که از هفته قبل می گویند موضوعات این است.و نوشته می شود ،توی گروهی که هستیم.مطالعه می کنیم ،بحث می کنیم. ضمن اینکه من پنج سال در برنامه های خانواده بودم با مشاوره های مختلفی صحبت کردم خودم بی اطلاع نسبت به این قضایا نیستم.هم علاقمند هستم چون متاهلم و بچه دارم به من کمک می کنید یعنی این طوری نیست که فقط افراد مجرد می توانند از این برنامه که داری موضوعات ازدواج است استفاده بکند ،اتفاقا ،برای افراد متاهل این برنامه توصیه می شود چون می داند که اشتباهش چیست انتخاب این بوده و الان این را چطور رفع کند. اما نکته ای که هست ،سعی می کنم در برنامه ها رعایتش بکنم ما هر مطلبی که گفتیم قبل گفتیم. وقتی می آییم سر برنامه همه آنها را می گذارم کنار ،و کاملا در لحظه باشم.و آن اتفاقاتی که در لحظه می افتد پیش برود یعنی این طوری نیست که ما از قبل مطلبی را آماده کرده باشیم. من آخر هر بخش را خلاصه می کنم.
سعی می کنم در لحظه باشم. هیچ یک از مطالب را از قبل با خودمان هماهنگ نکرده ایم. من به عنوان یک مخاطب می نشینم،حتی کاغذ و قلم دستم نمی گیرم که نت بردارم، فکر می کنم آن خانمی که در خانه نشسته یا فرد مجردی که نشسته با کاغذ و قلم نمی نشیند کلاس درس نیستمنبع:بانی فیلم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آنجلینا جولی این‌بار موی خودش را قیچی نکرد؟ + تصاویر