سبک زندگی اسلامی به شکل کاربردی در جامعه به جریان درآید


سبک زندگی اسلامی به شکل کاربردی در جامعه به جریان درآید

گروه اجتماعی ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی نیاز امروزه جامعه دینی است و باید به شکل کاربردی در جامعه امروز به جریان درآید.

سبک زندگی اسلامی به شکل کاربردی در جامعه به جریان درآید

نادر زارعی، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در گفت‌‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی نیاز امروزه جامعه دینی است و باید به شکل کاربردی در جامعه امروز به جریان درآید.
وی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف، معارف و احادیث بهترین الگو هستند، افزود: با الگو قراردادن زندگی ائمه اطهار که دغدغه اصلی آن‌ها رعایت حقوق مختلف بوده است، می‌توان تمام قوانین اسلامی را در جامعه و زندگی اجرا ه و به آرامش رسید.
کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان بیان کرد: ازدواج‌های تشریفاتی و پرخرج باعث بالارفتن سن ازدواج شده است و البته باید توجه داشت این مساله به هیچ وجه با سبک زندگی اسلامی و آموزه های دینی ما همخوانی ندارد.
ترویج هر ارزشی در جامعه نیاز به آگاهی‌بخشی دارد

وی عنوان کرد: برای ترویج هر ارزشی در جامعه نیاز به آگاهی‌بخشی، تشویق و زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی است که این امر کمک مبلغان را می‌طلبد در این صورت می‌توان موقعیت‌های مناسب را برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به وجود آورد.
زارعی اعلام کرد:امروزه متأسفانه شاهد جهیزیه‌های سنگین و هزینه زیاد در مراسم عروسی ها هستیم که توسط عروس و داماد انجام و حال آن که اساساً تشریفات زیاد، لزوماً خوشبختی زوجین را با خود به همراه نمی آورد.
کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دهگلان با اشاره به اینکه متأسفانه آمار طلاق در کشور ما در سال‌های اخیر،رشد محسوسی داشته است، افزود: عدم شناخت درست دختر و پسر از هم دیگر منشأ بسیاری از طلاق‌های کنونی است.
وی یادآور شد: اگرچه شناخت درست طرفین از هم یکی از بخش های زندگی است، اما بخش اصلی هم ناظر به گذشت، ایثار و ایمان طرفین است، چرا که ایمان و اعتقاد واقعی، باعث گذشت و ایثار در زندگی می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...