برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس


برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس

شفقنا- بدور القاسمی، اولین زن عرب که معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری «الحیاه» انجمن بین ­المللی ناشران در نشست عمومی­اش در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد که خانم بدور بنت بن سلطان القاسمی پست معاونت رئیس انجمن بین­المللی ناشران را به دست آورده است. خانم بدور القاسمی […]

برای اولین بار؛ یک زن عرب معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد+ عکس

شفقنا- بدور القاسمی، اولین زن عرب که معاون رئیس انجمن بین ­المللی ناشران شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری «الحیاه» انجمن بین ­المللی ناشران در نشست عمومی­اش در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد که خانم بدور بنت بن سلطان القاسمی پست معاونت رئیس انجمن بین­المللی ناشران را به دست آورده است.

خانم بدور القاسمی اولین زن عرب و در سطح جهانی دومین زنی به شمار می­رود که از زمان تأسیس این انجمن در سال ۱۸۹۶م، این منصب را به دست آورده است.

دستیابی خانم بدور به این منصب بین ­المللی دستاوردی جهانی برای عرب­ها و اماراتی ­ها در صنعت چاپ و نشر است که در اثر تلاش­های وی در حمایت و توسعه صنعت چاپ جهان عرب و امارات محقق شده است. او از زمانی که انجمن ناشران اماراتی را تأسیس کرد، موفق شد تعدادی از کشورهای عربی را به انجمن بین ­المللی ملحق کند و میان صنعت چاپ جهان عرب و دنیا پیوندی عمیق­تر ایجاد کند. او همچنین از طریق مشارکت­هایی که با برخی مراکز بین­المللی چاپ و نشر داشت توانست مجموعه­ ای از قوانین و مقررات شغلی را برای کار چاپ در امارات متحده عربی ایجاد کند.

خانم القاسمی به همین مناسبت گفت: صنعت چاپ و نشر با سایر صنایعی که بشریت با آن آشناست، تفاوت دارد؛ چون این صنعت دستاوردی وجدانی است و انسان با این صنعت تلاش می­کند عقل و وجدان انسان­ها را صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن­ها، مخاطب قرار دهد. از این­رو، اگر این صنعت از مرزهای جغرافیایی و نژادها فراتر نرود و سبب تفاهم و دوستی متقابل میان انسان­ها نشود نمی ­تواند شکوفا شود. به همین دلایل، از انتخابم به عنوان معاون رئیس انجمن بین­ المللی ناشران احساس افتخار و مسؤولیت بزرگی دارد و تمام تلاشم را به کار می­گیرم تا به دستاوردهای انجمن که همکارانم از زمان تأسیس آن تاکنون محقق کرده­اند، چیزی بیافزایم.

شایان ذکر است که خانم بدور بنت سلطان القاسمی دستاوردهای بارزی در بخش چاپ و نشر دارد. او مؤسس و مدیر اجرایی شرکت «کلمات»، اولین انتشارات انحصاری امارات در حوزه نشر کتاب­های کودکان به زبان عربی است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس انجمن ناشران امارات که به فضل تلاش­های او در سال ۲۰۱۲م، به عضویت کامل در انجمن بین ­المللی ناشران در آمده است. افزون بر این، او شورای کتاب نوجوانان امارات را که شعب ه­ای از دفتر بین­ المللی کتاب برای نسل جوان است بنیان نهاده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عامل شهــادت مأمــور کلانتری106 نامجو در یـک قــدمی چوبـــه دار