عزت ایران در عرصه بین‌المللی مرهون اقتدار نیروهای نظامی است


عزت ایران در عرصه بین‌المللی مرهون اقتدار نیروهای نظامی است

گروه اجتماعی - معاون سیاسی فرمانداری رودبار گفت: اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی است.

عزت ایران در عرصه بین‌المللی مرهون اقتدار نیروهای نظامی است

به گزارش ایکنا از گیلان، علی اکبر پورعلی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار امروز در جمع دانشجویان و اساتید دافوس در فرماندهی آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل، اظهار کرد: اقتدار و عزت ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی مرهون تلاش نیروهای مقتدر نظامی و انتظامی است و برای تداوم این مسیر نیاز است نسل جدید فرماندهان با فراگیری دوره‌های آموزشی، علمی و کاربردی پرورش یابند.

وی افزود: اگر یاوه گوئی‌های ترامپ اثری ندارد و کشوررهای اروپایی در کنار روسیه و چین در مقابل زیاده خواهی‌های وی علیه ایران ایستاده‌اند بدلیل مواضع برحق و کاملا قانونی ایران اسلامی است که به پشتوانه و قدرت مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی عزتمندانه رفتار می‌نماید و به سوی تعالی و پیشرفت خود در حرکت است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رودبار، گفت: این شهرستان با 2574 کیلومتر مربع وسعت یک پنجم خاک گیلان را تشکیل می‌دهد و در کنار استان‌های زنجان و قزوین قرار دارد و سد بزرگ سفیدرود که در نقطه اتصال قزل اوزن و شاهرود دریاچه سفید رود را ساخته است با آبدهی180 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان نقش آفرین توسعه اقتصادی کشاورزی گیلان است.

پورعلی افزود: دو پروژه عظیم مواصلاتی آزادراه و راه آهن رشت-قزوین که با مهندسی فرزندان ایران عزیز اسلامی احداث شده و با شکافتن سلسله جبال البرز برای اتصال سرزمین گیل و دیلم احداث گردیده، رودبار را در یک موقعیت استراتژیک در محل اتصال کریدور جنوب به شمال قرار داده است و ارتباط ایران اسلامی با کشورهای همسایه از این مسیر برقرار می‌گردد.
معاون سیاسی فرمانداری رودبار گفت: به جهت موقعیت کوهستانی و آب و هوایی رودبار قطب انرژی استان گیلان است، نیروگاه‌های برق آبی، بادی و حرارتی سه منبع انرژی به حساب می‌آیند و بسیاری از اتفاقات اقتصادی استان به مدد منابعی است که در شهرستان رودبار قرار دارد.

وی ادامه داد: رودبار قطب دوم صنعتی و قطب اول معدنی گیلان است، سد آیت‌اله بهجت شهربیجار در دامنه درفک تامین کننده آب شرب 70 درصد از جمعیت گیلان است و سد دیورش هم برای تامین آب شرب 5 شهر رودبار در حال احداث است.

پورعلی خاطرنشان کرد: بیش از 75 درصد از مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی از معادن کوهی بدست می‌آید، 84 هزار هکتار جنگل در شهرستان رودبار قرار گرفته است و مراتع زیبایی که دارد، هزار کیلومتر آزادراه و راه اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان رودبار قرار دارد.

معاون سیاسی فرمانداری رودبار تصریح کرد: رودبار اولین خاستگاه زیتون کشور است و بیش از 85 درصد از محصولات تولیدی زیتون کشور در شهرستان رودبار تقدیم مردم ایران می‌شود.

وی یاد حماسه سازان و قهرمانان رودباری را گرامی داشت و گفت: اولین شهید نهضت امام خمینی(ره) حجت الاسلام و المسلمین سید یونس حسینی رودباری است و بیش از 400 شهید سرافراز جان شیرین خود را تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟