همکاری‌های نظامی، مهمترین موضوع مذاکرات سران روسیه-کوبا در مسکو


همکاری‌های نظامی، مهمترین موضوع مذاکرات سران روسیه-کوبا در مسکو

رهبر کوبا در نخستین سفر رسمی خود به روسیه، امروز با ولادیمیر پوتین دیدار کرده و بررسی دورنمای مشارکت راهبردی بین دو کشور و توسعه همکاری‌های نظامی-فنی، در مرکز مذاکرات رهبران روسیه و کوبا قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، جمعه، مذاکراتی را با "میگل دیاس-کانل برمودس" رئیس شورای دولتی و شورای وزرای کوبا که برای نخستین بار به روسیه سفر کرده است، ملاقات و گفت‌وگو خواهد کرد. انتظار می‌رود رهبران دو کشور درباره توسعه روابط دوجانبه، به خصوص همکاری‌های نظامی-فنی گفت‌وگو کنند.

رهبر کوبا به دعوت ولادیمیر پوتین برای یک دیدار رسمی سه روزه به روسیه سفر کرده که تا سوم نوامبر (12 آبان‌ماه) ادامه خواهد داشت. برمودس روز شنبه مذاکراتی با "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه خواهد داشت.

انتظار می‌رود در جریان سفر رهبر کوبا به روسیه چند قرارداد دوجانبه بین دو کشور امضاء شود. طرف کوبایی به همکاری با روسیه در عرصه زیرساختارهای بزرگ و مدرنیزه سازی خطوط راه‌آهن این کشور علاقه ند است.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه یادآور شده است که پوتین و برمودس در دیدار امروز خود، وضعیت کنونی و دورنمای مشارکت راهبردی بین دو کشور در عرصه‌های مختلف را بررسی می‌کنند. طرفین همچنین قصد دارند به تبادل نظر درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی بپردازند.

به گفته وی، به احتمال زیاد در جریان این گفت‌گوها مسئله توسعه همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور بررسی خواهد شد.پیش از این برخی منابع دولتی خبر داده بودند که روسیه اعطای اعتبار مالی به ارزش بیش از 50 میلیون دلار به منظور خرید تجهیزات نظامی به طرف کوبایی پیشنهاد داده است. البته سخنگوی کرملین در پاسخ به سئوالی در این باره گفت، نمی تواند جزئیات این مسئله را فاش کند، ولی موضوع همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور در دستورکار دیدار سران دو کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید