رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستان


رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستان

شواهد حکایت از دست داشتن سرویس های جاسوسی آمریکا (سیا) و عربستان در قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان دارد.

رد پای آمریکا در قتل رئیس جمعیت علمای پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، شواهد و قرائن موجود حکایت از دست داشتن سرویس های جاسوسی آمریکا (سیا) و عربستان در قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان دارد.
نشریه بازتاب افغانستان در گزارشی به چرایی قتل سمیح الحق رئیس جمعیت علمای پاکستان پرداخت و تاکید کرد: ادعاهایی وجود دارد که اخیرا دولت افغانستان و آمریکا، تماس هایی با سمیع الحق، تماس برقرار کرده بودند. اینکه این تماس ها در چه سطحی بوده و به چه نتایجی منتهی شده، به درستی مشخص نیست.
با این حال، قراین و نشانه های متفاوت و متضادی وجود دارد که دامنه عوامل قتل او را از سرویس های جاسوسی و استخباراتی پاکستان تا افغانستان و حتی آمریکا گسترش می دهد.

برخی از کارشناسان هم معتقدند اختلافات قدیمی سمیح الحق با سعودیها درباره تکفیریها و اتحاد میان اهل سنت پاکستان که قطعا این اتحاد به ضرر عربستان می توانست باشد و حمایت وی از گروههای مخالف آمریکا و عربستان می تواند فرضیه دخالت عربستان را در قتل او تقویت کند .
گفتنی است مهاجمان ناشناس جمعه شب گذشته پس از حمله به خانه سمیح الحق در شهر راولپندی پاکستان او را با ضربات چاقو کشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک