تشکیل کانون های فرهنگی، فرصتی برای تبیین و تبلیغ مبانی دینی و آگاهی جامعه


تشکیل کانون های فرهنگی، فرصتی برای تبیین و تبلیغ مبانی دینی و آگاهی جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری فرصتی برای تبیین، تبلیغ، ارتقاء سطح مبانی دینی و آگاهی مردم در قالب ساختار و هدف مشخص فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( 15 آبان ) با حضور مدیرکل امور استان ها، حقوقی و مجلس ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل و دبیر ستاد هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان در یاسوج برگزار شد.

رضا دهبانی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت های مختلفی برای کارهای دینی و فرهنگی به ویژه حوزه دینی و اعتقادات دارد.

وی یکی از این ظرفیت های ارزشمند را کانون های فرهنگی و هنری در مساجد دانست و اظهار داشت: از زمانی که فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم مطرح شده، فعالیت های ارزشمندی در کانون ها در راستای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته است.

دهبانی پور با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی استان ها در قالب کانون های فرهنگی مساجد انجام می گیرد، اضافه کرد: این فعالیت ها در شهرها، بخش ها، روستاها و عشایر برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تشکیل کانون های فرهنگی و هنری فرصتی برای تبیین، تبلیغ، ارتقاء سطح مبانی دینی و آگاهی مردم در قالب ساختار و هدف مشخص فراهم می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسجد به عنوان پایگاهی با کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... متفاوت از صدر اسلام تاکنون بوده، عنوان کرد: بهترین رکن دین و عبادت در این مکان امن الهی محقق و عملی می شود.

دهبانی پور در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت های رئیس سابق ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان را ستود و یادآور شد: حجت الاسلام قاسمی در طول 18 سال سابقه در این مسئولیت، علیرغم محدودیت ها، فعالیت های ارزشمندی در حوزه کانون های فرهنگی انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دوره های مدیریت گاهی طولانی و در مقطعی شاید کوتاه مدت باشند و در این دوره ها هر مدیر توانایی های خود را برای مجموعه به کار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از رئیس ستادهای استانی کانون های فرهنگی و هنری استان ها عوض شده، اذعان کرد: به جهت استفاده مطلوب از طرفیت نیروهای ستاد استانی کانون ها و همسویی با سیاست جوان گرایی ستاد عالی و وزارت متبوع، علیرضا دولت آبادی به عنوان عضوی از بدنه مجموعه انتخاب و منصوب شد.

دهبانی پور از سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان خواست تعامل با سایر همکاران، غنا بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری با برنامه ریزی اصولی، تعامل با مدیریت استانی و ستاد مرکزی، تعامل با نماینده ولی فقیه و روحانیت استان، صعه صدر و مشورت با همکاران جهت پیشبرد امور را در دستور کار خود داشته باشد.

شایان ذکر است، در پایان این آئین از زحمات 18 ساله حجت الاسلام رضا قاسمی، رئیس سابق تجلیل و علیرضا دولت آبادی با حکم دکتر حبیب رضا ارزانی، به عنوان سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری