از اولویت های احیای پهنه فرهنگی رودکی تا اجرای طرح گفتگوی خانواده


از اولویت های احیای پهنه فرهنگی رودکی تا اجرای طرح گفتگوی خانواده

اولویت های احیای پهنه فرهنگی رودکی/اجرای طرح گفتگوی خانواده در استانداری تهران/ خام‌فروشی ضررهای زیادی را به کشور وارد می کند /تداوم بارندگی ها در شهرهای کشور و... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در 21 آبان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمدجواد حق شناس» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره روند پیشرفت ایجاد «پهنه فرهنگی رودکی» گفت: جلسات پهنه فرهنگی رودکی برگزار شده است و در بودجه سال گذشته نیز برای نخستین بار از پهنه فرهنگی رودکی نامبرده شده است و از راسته کتاب، راسته نمایش و راسته صنایع دستی و راسته ساز و آواز تشکیل می شود و تلاش می شود براساس همان مصوبات، مطالعاتش را انجام دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشارکت نهادهای مختلف درون شهری را داریم، افزود: معاونت فرهنگی و دفتر مطالعات شهرداری تهران، شرکت توسعه فضای فرهنگی، سازمان زیباسازی و معاونت شهرسازی و معاونت استان ها در خصوص ایجاد پهنه فرهنگی رودکی دخیل هستند نظراتشان احصا می شود.

اجرای طرح گفتگوی خانواده در استانداری تهران

«ثریا شارقی »در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طرح گفتگوی خانواده ،طرحی ایست که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیگیر آن است، گفت: طبق بررسی ها و گزارش های به عمل آمده ،گفتگو بین خانواده ها بسیار کمرنگ شده است،بنابراین بایستی برای حفظ نهاد خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، اقداماتی در راستای پیشگیری از این آسیب صورت پذیرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه امروز میزان گفتگوی خانواده ها به 20 دقیقه کاهش یافته است، بیان کرد: ما برای ایجاد دغدغه و حساسیت نسبت به کمرنگ شدن گفتگوی خانواده ها، سعی کردیم این طرح را در میان ان جی اوها و اساتید دانشگاه اجرایی کنیم تا بعد از تحت آموزش قرار گرفتن، آنها آموزش های خود را در شهر تهران و شهرستان های استان تهران به اجرا بگذارند.

شارقی با بیان اینکه 25 تسهیل‌گر در شهر تهران و 20 تسهیل‌گر در مجموعه شهرستان های استان تهران در حال آموزش هستند، تصریح کرد: در این طرح نحوه گفتگو در خانواده ها به تسهیلگران آموزش داده می شود و در پایان آنها باید در نقاط آسیب خیز استان ،نسبت به اجرای آموزش های خود برای فعالان مدنی، شهروندان و نهادهای اجتماعی اقدام کنند.

هوا سردتر می شود/ تداوم بارندگی ها در شهرهای کشور

«مهدی خدادی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: امروز ( دوشنبه 21 آبان) در استان های مازندران، گیلان و اردبیل ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات البرز واقع در استان ها بارش برف رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارندگی ها در غرب گیلان طی روز دوشنبه ( 21 آبان ماه) افزود: امروز همچنین در آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، دامنه های زاگرس واقع در استان های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان و شمال خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، بارش باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

مشاوره در مدارس دختران بیشتر از پسران است

«فرحناز مینایی پور» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی راهکارهای امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش درباره ی آسیب های اجتماعی دختران گفت: وظیفه ما حساس کردن خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: وظیفه ما این نیست که به مدارس برویم و برای نمونه آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد را کم کنیم.

نابودی نوآوری با رانت دولتی در اقتصاد دانش بنیان

«سورنا ستاری» در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه گیاهان دارویی که در محل مصلی امام خمینی (ره) امروز(۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷) برگزار شد، گفت: تولید گیاهان دارویی همانند صنعت نفتی است.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از مشکلات ما خام فروشی است و نحوه تزریق این دانش به اقتصاد دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی رتبه دوم و سوم در سطح جهان دارا هستیم‌، گفت: باید این پتانسیل در اقتصاد، صنعت و فرهنگ تزریق شود.

ستاری تصریح کرد: در ۴ و ۵ سال گذشته به مدل های موفق رسیده ایم و تمام تلاش ما در دولت دوازدهم عملیاتی کردن این مدل ها است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند