رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای ابوذر فارس در سومین روز از هفته بسیج در شیراز خبر داد.

مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در گفت و گو با خبرنگار موج در شیراز با بیان اینکه جشنواره رسانه ای ابوذر به عنوان یک جشنواره رسانه ای فاخر برای اولین بار در استان فارس برگزار می شود اظهار داشت: اختتامیه این جشنواره در سومین روز از هفته مبارک بسیج و در سالن شهید رکنی صداوسیمای مرکز فارس برگزار خواهد شد.

به گفته وی، مقاومت و دفاع مقدس، مسایل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن‌‌شناسی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی از بخش‌های کشوری این جشنواره هستند که اصحاب رسانه در بخشهای مختلف گزارش، خبر، عکس، یادداشت و کاریکاتور به رقابت پرداختند.

اژدری با بیان اینکه «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)» بخش ویژه جشنواره است که تنها مختص استان فارس است، به موضوعات استانی این جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوع «سازگاری با کم‌آبی» در تمام بخش‌ها و از سوی اداره آبفا، موضوع «معضل پلاستیک» در بخش کاریکاتور، موضوع «سختی‌های کار محیط بانان» در بخش خبر و موضوع «مشارکت مردم در حفظ محیط زیست» در بخش عکس از جمله موضوعاتی هستند که توسط اداره‌کل محیط زیست استان فارس انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس، «سواد رسانه‌ای» در ۳ بخش موشن‌گرافی توسط سازمان فضای مجازی سراج، موضوع «رسانه و اجرای کردن اصل هشتم قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر» توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس از دیگر موضوعات بخش استانی جشنواره دانست.

اژدری با تصریح اینکه نفرات اول تا سوم بخش کشوری به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که در دی ماه شاهد مراسم اختتامیه کشوری خواهیم بود، تصریح کرد: نفرات برگزیده مقام اول استانی با تندیس جشنواره، لوح سپاس و هدیه 500 هزار تومانی، نفرات دوم هر بخش با لوح تقدیر و هدیه 300هزار تومانی و نفرات سوم با لوح سپاس و هدیه 200 هزار تومانی تقدیر خواهند شد.

وی ایجاد شور و نشاط بین اهالی رسانه، ایجاد یک رقابت سالم رسانه ای، تقویت بنیه سواد رسانه ای اصحاب رسانه، و شناسایی افراد فرهیخته در حوزه رسانه را از اهداف این جشنواره دانست.