برخی نسبت به نمایندگان مجلس در بحث CFT کم لطفی می کنند


برخی نسبت به نمایندگان مجلس در بحث CFT کم لطفی می کنند

کرمانشاه - ایرنا - رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اصحاب تریبون در کشور در بحث لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) نسبت به نمایندگان مجلس کم لطفی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه روز شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه افزود: 205 کشور و موسسه اقتصادی مهم جهان عضو این لایحه هستند و رد آن در کنار تحریم ها مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.
او اضافه کرد: در بحث تحریم ها بسیاری از کشورها با حکم حکومتی از برخی از بانک هایشان خواسته اند که با ایران مبادلات داشته باشند ولی در عمل بانک ها بهانه می آورند و این دستورات را اجرا نمی کنند و نمی شود کاری کرد و اگر این لایحه ضد پولشویی هم رد شود مشکلات اقتصادی ما افزایش می یابد.
فلاحت پیشه ، کنُد و مبهم تصمیم گیری کردن را 2 معضل بزرگ کشور دانست و اظهار داشت: بیشتر مواقع متاسفانه برای اجرای یک طرح ، مسئولان فقط برای تصمیم گیری ماه ها وقت تلف می کنند و در نهایت تصمیمی هم گرفته شود به دلیل ابهام در تصمیم و چارچوب کار، با کارشکنی و مشکل مواجه می شود.
وی در ادامه شعار دادن به جای عمل کردن را نشانه زوال یک جامعه دانست و گفت: 14 سال است که حرف از ایجاد زیرساخت های صادراتی برای مرزهای استان کرمانشاه زده می شود ولی هنوز هم نشده است.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از استانداری کرمانشاه در پیگیری امور زلزله زدگان گفت: زلزله توجه افکار عمومی کشور را به استان جلب کرده است باید از این وضعیت برای سرمایه گذاری و توسعه کرمانشاه استفاده کنیم.

** نگاه امنیتی به استان کرمانشاه باید برداشته شود
فلاحت پیشه در ادامه اظهار داشت: نگاه امنیتی داشتن به کرمانشاه مانع توسعه این خطه شده است و تا زمانی این نگاه از این استان برداشته نشود، سرمایه گذاران برای توسعه آن پا پیش نمی گذارند.
او همچنین خواستار تصمیمات ویژه برای کرمانشاه در بحث صادرات شد و بیان داشت: شرایط استان ها با هم متفاوت است.

** برای ممنوعیت صادرات باید دقت بیشتر شود
نماینده شهرستان های گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به زیان تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کرمانشاه از ممنوعیت های خلق الساعه صادرات برخی کالاها گفت: گاهی در مرکز کشور برای صادرات برخی اقلام تصمیم اشتباهی گرفته می شود که برای لغو آن 6 ماه وقت می گیرد بنابراین در ممنوعیت صادرات باید دقت بیشتری شود.
فرهاد تجری ، کمک به صادرات را در راستای کمک به تولید و اشتغال دانست و خواستار تسهیل روند اداری برای کمک به صادرات شد.
وی در ادامه با بیان اینکه دوران حرکت با آزمون و خطا در کشور به پایان رسیده است از مسئولان تصمیم گیر استان خواست ، بیشتر بر مزیت موقعیت تجاری استان تمرکز داشته باشند.
تجری در پایان گفت: در بحث سرمایه گذاری به استان کرمانشاه نگاه امنیتی وجود دارد و تا این نگاه برداشته نشود، توسعه رخ نمی دهد.

** وصول مالیات در کرمانشاه بیشتر از استان های دیگر است
نماینده مردم شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی ، جوانرود و روانسر نیز در این همایش گفت: میزان وصول مالیات در استان کرمانشاه از بسیاری از استان های مهم و بزرگ و اقتصادی کشور مانند اراک ، اصفهان ، تهران و فارس بیشتر است.
شهاب نادری اضافه کرد: این در حالی است کرمانشاه بیکارترین استان کشور است و در شرایط بد اقتصادی قرار دارد.
وی ، صادرات را مساوی با اشتغال پایدار دانست و از کاغذ بازی و بروکراسی های ادارای برای فرار دادن سرمایه گذاران انتقاد کرد.
او توسعه را حاصل کار تیمی و هم افزایی همه بخش های صنعتی ، بخش خصوصی و دولتی دانست و اظهار داشت: برای توسعه مسئولان باید در بین مردم بروند و از نزدیک معیشت و کار و نیازهای آنها را حس کنند تا بتوانند برای حل مشکلات آنها تصمیم بگیرند.
نادری در ادامه از اقدام های استانداری کرمانشاه در باره مناطق زلزله زده قدردانی کرد و بر بهبود زیرساخت های بازارچه های مرزی شوشمی و شیخ صله تاکید کرد.
در این همایش از شرکت مانیزان، شرکت کشت و صنعت روژین تاک، صنایع چاپ و بسته‌ بندی کرمانشاه، سیمان سامان غرب، شرکت امیدآرمان کردستان، بازرگانی لرستانی، پتروشیمی کرمانشاه، شرکت برنج آرام همکار، شیرین بیان زاگرس، اورامان غرب، بازرگانی طباطبایی، جهان فولاد غرب و آوان گندم شاهو به عنوان صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و 6 درصد از کل صادرات ایران از پنج بازارچه مرزی آن صادر می شود.
3209/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند