عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند


عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند

عوارض سشوار مو : مضرات سشوار کشیدن چیست ؟ سشوار کشیدن طولانی مدت با موها چه میکند ؟ در اینحا با مقاله ای درباره سلامت مو ، عوارض مصرف سشوار در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.     آموزش تصویری سشوار کشیدن مو ، عوارض سشوار مو     10 اشتباه رایج هنگام … نوشته عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند اولین بار در پورتال جامع ایران بانو...

سلامت مو ، عوارض مصرف سشوار در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند

آموزش تصویری سشوار کشیدن مو ، عوارض سشوار مو

۱۰ اشتباه رایج هنگام استفاده از سشوار که صدمات زیادی به موها می زند

برای آرایش و حالت دادن موها همیشه اولین انتخاب استفاده از سشوار است. اما سشوار هم مانند هر وسیله ی حرارتی دیگری، در صورتی که از آن درست استفاده نشود می تواند صدماتی جدی به موهای ما بزند. خشکی، شکستن و وز شدن شدید موها از عواقب استفاده ی نادرست از سشوار هستند. در ادامه به ۱۰ اشتباه رایج هنگام سشوار کشیدن موها می پردازیم که آسیب زیادی به آن ها می زند.

۱- از برس نامناسب استفاده می کنید

استفاده از برس های گرد یا پارویی هنگام سشوار کشیدن موها می تواند صدمات زیادی به آن ها بزند.

این برس ها اگر خیلی خیس باشند، موها بیش از اندازه کش می آیند و رطوبت بسیار زیادی را از دست می دهند، در نتیجه مو حالت نمی گیرد و صاف و بی حالت می ماند.

۲- اجازه نمی دهید موهایتان خود به خود خشک شوند

متخصصان توصیه می کنند بعد از حمام اجازه دهید موها خود به خود خشک شوند چون این کار از صدمه دیدن موها به مرور زمان جلوگیری می کند.

اگر آب اضافی موهایتان را نگیرید، سشوار کشیدن موهایتان بیشتر طول می کشد و همین مسأله فشار زیادی به موها وارد می کند.

اگر عجله دارید، موهایتان را به صورت کلی و نامنظم سشوار بکشید تا بیشتر رطوبت موها گرفته شود. اگر بخواهید موهای کاملا خیس تان را سشوار بکشید زمان بیشتری صرف خواهد شد، در حالی که وقتی ۹۰ درصد موها خشک شده باشند، سشوار کشیدن جداگانه ی هر قسمت از موها و صاف کردن آن ها زمان کمتری می برد.

۳- موها را از ریشه به نوک سشوار نمی کشید

بعضی ها موقع سشوار کشیدن موها، به جای آنکه این کار را از بالای موهایشان شروع کنند، اول سراغ پایین موها می روند. اما این روش درست نیست و شما همیشه باید سشوار کشیدن را از بالای سر شروع کنید و از ریشه ی موها به سمت نوک آن ها بروید.

۴- موها را تقسیم نمی کنید

تقسیم کردن موها نقشی کلیدی در فرآیند سشوار کشیدن موها دارد.

اگر می خواهید مانند آرایشگرهای حرفه ای موهایتان را سشوار بکشید، باید موها را به سه یا چهار دسته تقسیم کنید که البته تعداد دسته ها به حجم موهایتان بستگی دارد. بعد از آن هر دسته از موها را با یک برس گرد متوسط یا بزرگ سشوار بکشید. برس را تا نزدیک ترین نقطه به ریشه ی موها بچرخانید. با این کار می توانید تا جایی که ممکن است موهایتان را سشوار بکشید. اگر فرصت کافی دارید، در انتهای کار هر دسته از موها را با باد سرد هم سشوار بکشید. این کار باعث می شود موها دیگر به پرواز درنیایند، فولیکول های مو سفت و موها درخشان شوند.

۵- سشوار را بیش از حد داغ می کنید

استفاده از داغ ترین و سریع ترین حالت سشوار گرچه کار سشوار کشیدن را سریع تر می کند، اما صدمه ی خیلی زیادی به موهایتان می زند و آن ها را به شدت خشک می کند.

نحوه ی تنطیم دما و سرعت باد سشوار به نوع موهایتان بستگی دارد. اگر موهای نازکی دارید دما و سرعت باد سشوار را متوسط تا پایین تنظیم کنید. اما اگر موهای ضخیمی دارید سرعت باد را کم اما دمای آن را بیشتر کنید و همیشه در انتهای کار یک دور موهایتان را با باد سرد سشوار بکشید.

۶- از محصولات محافظ مو استفاده نمی کنید

قبل از سشوار کشیدن، زمانی که موهایتان هنوز مرطوب هستند از محصولات بهداشتی ای استفاده کنید که مخصوص محافظت از مو در برابر حرارت هستند. علاوه بر این، می توانید از دیگر محصولاتی که برای حفظ رطوبت و افزایش حجم موها هستند هم استفاده کنید. هنگام سشوار کشیدن این مواد به طور یکسان به همه جای موهایتان پخش می شوند و می توانید بعد از سشوار کشیدن هم دوباره آن ها را به موهایتان بزنید.

عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند

سشوار کشیدن چتری مو

۷- از سشوار خوبی استفاده نمی کنید

همه ی سشوارها کیفیت یکسانی ندارند. سشوارهای ارزان قیمت می توانند صدمه ی بیشتری به موها بزنند.

۸- بعد از خشک شدن موها باز هم به سشوار کشیدن ادامه می دهید

بیشتر افراد بعد از خشک شدن موهایشان هم به سشوار کشیدن ادامه می دهند تا موها را صاف تر کنند، اما این کار باعث خشکی زیاد موها و صدمه دیدن آن ها می شود. اگر هنگام سشوار کشیدن موهایتان به پرواز در می آیند و وز می شوند، کافی است از یک سرم مو استفاده کنید تا پیچ و تاب های مو صاف شوند.

۹- نوک موها را درست سشوار نمی کشید

بیشتر افراد انتهای موهایشان را سرسری سشوار می کشند اما یک روش مناسب وجود دارد که با آن می توانید جلوی وز شدن یا خشکی نوک موها را بگیرید.

برای این منظور، نوک موها را به وسیله ی برس، ابتدا با باد داغ و بعد با باد سرد سشوار بکشید. این کار از بد شکل شدن نوک موها جلوگیری می کند و ظاهری یکدست به موهایتان می دهد.

۱۰- سشوارتان را تمیز نمی کنید

برای آنکه سشوارتان به خوبی کار کند همیشه آن را تمیز کنید.

کرک و گرد و غبار زیادی در پشت سشوار جمع می شود و این مسأله می تواند مسیر باد سشوار را تغییر دهد و در نتیجه سشوار به درستی کار نکند. علاوه بر این، اگر سشوار را تمیز نکنید، ممکن است باد سشوار بیش از حد داغ شود.

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید.

گفته می شود سشوار عاملی برای ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نیست، اما خیلی از این جمله برداشت اشتباهی می کنند و می گویند چون سشوار به ریشه کاری ندارد، پس هیچ مشکلی هم ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که به گفته دکتر احسانی، کسانی که زیاد موهایشان را سشوار می کشند یا وقتی موها هنوز خیس است و قبل از خشک شدن این کار را انجام می دهند و همین طور آنهایی که از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، آسیب بیشتری به موهایشان وارد خواهند کرد.

– بهتر است قبل از استفاده از سشوار، موها را کمی خشک کنید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید.

– درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، موهایتان را به کمک آن خشک نکنید.

– بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید .یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود.

– یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب آن می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به آن است.

– اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، ماسک مو را فراموش نکنید.

– هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید. با این کار ممکن است مو‌ها وارد پروانه سشوار شود و نه تنها به دستگاه آسیب برسد و باعث سوختن موتور ‌شود، بلکه مو‌ها هم کنده شوند.

– سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و وات داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

– فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش) را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو چندان مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

– برای کسانی که مو‌هایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV (فرابنفش)، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری مو توصیه می‌شود.

– کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می‌تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب‌دیده هستند.

عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند

مضرات سشوار کشیدن

عوارض سشوار مو | آسیب های جدی که سشوار به مو میزند

منبع: باشگاه خبر نگاران/ تبیان/جام جم/بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی