شمار زنان مبتلا به ام‌اس در خراسان‌شمالی دو برابر مردان


شمار زنان مبتلا به ام‌اس در خراسان‌شمالی دو برابر مردان

مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: شمار زنان مبتلا به بیماری ام‌اس در این استان دو برابر مردان است.

«مهری فرشاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ۳۲۰ بیمار ام‌اس در استان شناسایی شده‌اند، افزود: علایم اولیه بیماری ام‌اس در سنین بین 20 تا 40 سال بروز می‌کند اگرچه ممکن است که این بیماری در کودکان یا در افراد بالای 40 سال نیز دیده شود اما به‌طور کلی شیوع آن در این گروه‌های سنی به مراتب کمتر است.

وی ادامه داد: کمبود ویتامین D، عوامل محیطی و استرس از فاکتورهای اصلی در ابتلا به بیماری ام‌اس است و افرادی که دارای خویشاوند درجه یک مبتلا به ام‌اس هستند نیز اندکی خطر بیشتری در خصوص مبتلا شدن به این بیماری دارند اما این خطر بسیار کم است.

مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که بیماران ام‌اس تحت پوشش حمایت‌های دانشگاه و بیمه قرار دارند، افزود: داروهای ایرانی این بیماران به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و 90 درصد داروهای خارجی بیماران تحت‌پوشش بیمه قرار دارد که 10 درصد باقی‌مانده نیز 50 درصد توسط معاونت غذا و دارو تخفیف داده شده و مابقی را انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام‌اس تأمین می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !