رباتی با واکنش‌های طبیعی انسان طراحی شد +فیلم


رباتی با واکنش‌های طبیعی انسان طراحی شد +فیلم

ژاپنی‌ها یک ربات انسان‌نما به نام Affetto ساخته‌اند که واکنش‌های طبیعی انسان را تقلید می‌کند. این جهشی بزرگ در علم رباتیک است.

رباتی با واکنش‌های طبیعی انسان طراحی شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان ژاپنی یک ربات کودک اندرویدی را اختراع کرده‌اند که بیشتر از هر زمان دیگری حرف برای گفتن دارد.

آن‌ها ویدیویی را نشان داده‌اند که نتایج قابل توجه و دقیقی را نشان می‌دهد. محققان دانشگاه اوساکا راهی برای شناسایی و ارزیابی حرکات صورت در سر ربات کودک خود به نام Affetto ارائه داده اند. در طول ساخت ، آن‌ها یک نسخه از Affetto را تولید کرده‌اند که بسیار واضح تر از مدل نسل اول آن است که در سال 2011 ساخته شد.

این ربات به قدری طبیعی است که کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. این گروه سه ویدیو از Affetto به نمایش گذاشتند. در این ویدیوها می‌توان توانایی‌های او را دید. توانایی‌هایی مانند چشمک زدن، کج کردن لب و دهن، خندیدن و گیج به نظر آمدن. او همچنین به یک سمت بیشتر نگاه می‌کند که انگار چیزی توجهش را جلب کرده است.هیساشی ایشی هارا گفت: "یافته‌های دقیق ما به ما اجازه می‌دهد تا به طور موثر بتوانید اجزای صورت رو را کنترل کنیم. با کنترل حرکات صورت می‌شود احساس و تفکر او را منتقل کرد."

چهره ربات‌ها قادر به انجام حرکات پیچیده صورت انسان نیستند. این قضیه به عواملی مانند نبود مواد مناسب در پوست آن‌ها برای تقلید از حرکات پوست انسان و شیوه نامتقارن چهره انسان برای بیان احساسات مربوط است. پس از مدت‌ها تکنولوژی مورد نیاز برای برنامه ریزی این کار اختراع در حال اختراع است.

مینرو اسادا توضیح داد: "حرکت پوست نرم آن‌ها موجب بی‌ثباتی می‌شود و این مشکل سخت افزاری بزرگی است که ما به آن برخورد می‌کنیم. ما به دنبال راهی بهتر برای اندازه گیری و کنترل آن هستیم."

این تیم جابجایی 116 نقطه نمایشی Affetto را اندازه گیری کرد. هر کدام از آن‌ها واحدهای تغییر شکل داشتند و هر کدام جداگانه برای یک حرکت خاص در صورت برنامه ریزی شده اند. برای مثال خندیدن به نقطه‌های مختلف حرکت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر

انتهای پیام/

Affetto رباتی مانند انسان


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با این کارت گرافیک جدید Palit نگران گرمای GPU خود نباشید [تماشا کنید]