شمارش معکوس تا افتتاح کتابخانه پیر


شمارش معکوس تا افتتاح کتابخانه پیر

شهرآرا آنلاین (/fa/component/roojanews/frame.html?href=../../) - این موضوع تاکنون پای خیلی از مسئولان را به این پروژه باز کرده تا این بار، داستان افتتاح کتابخانه‌ای که ساخت آن ٢٣ سال زمان برده است ختم به خیر شود. گویا بازدید...


شهرآرا آنلاین - این موضوع تاکنون پای خیلی از مسئولان را به این پروژه باز کرده تا این بار، داستان افتتاح کتابخانه‌ای که ساخت آن ٢٣ سال زمان برده است ختم به خیر شود. گویا بازدید مدیران و مسئولان از روند اجرایی این پروژه قرار است هفته‌ای یک بار انجام ‌شود. روز گذشته بازدید دیگری با حضور مدیران از این طرح سال‌خورده صورت گرفت و محمدرضا کلایی، شهردار منتخب مشهد در کنار شماری از مدیران استانی و شهری سری به کتابخانه مرکزی زدند.

کلایی که پیش از این در کسوت معاون مالی و اداری شهردار مشهد در این بازدیدها شرکت می‌کرد، این بار به عنوان شهردار منتخب در کتابخانه مرکزی مشهد حضور یافت تا از وضعیت اجرای پروژه‌ای که از سال ٧۴ بر زمین مانده است بازدید کند.

او در این بازدید با اشاره به اینکه تأخیر در بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی مشهد بعد از وعده‌های متعددی که در گذشته داده شده است قابل قبول نیست، گفت که طبق زمان‌بندی اعلام‌شده، کتابخانه مرکزی باید بهمن آماده بهره‌برداری شود که تحقق آن نیازمند سرعت بخشیدن به روند عملیات اجرایی پروژه است.

کلایی افزود: نظراتم را صریح اعلام کرده‌ام. با این حال، این نگرانی وجود دارد که با حجم کارهای باقی‌‌مانده، پروژه کتابخانه مرکزی با این روند، طبق برنامه زمان‌بندی مشخص‌شده به اتمام نرسد، مگر اینکه به کار سرعت داده شود.او با بیان اینکه طی سالیان گذشته بارها و بارها وعده بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی مشهد داده شده است افزود: بر این اساس، اکنون باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که عملیات احداث کتابخانه مرکزی طی ٢ ماه آینده به اتمام برسد و بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری شود.کلایی خطاب به پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی ‌گفت: قول داده‌اید ‌پروژه را طبق زمان‌بندی تحویل دهید. امیدواریم وعده‌ای نداده باشید که عملی نشود زیرا ‌این موارد پذیرفته نیست. بهانه‌ای که آب، برق و گاز با ما نبود پذیرفتنی نیست زیرا صفر تا ١٠٠ پروژه بر عهده شما‌ست.

او همچنین افزود: امیدواریم اعتمادی که کرده‌ایم ضایع نشود و فعالیت‌های ساختمانی کتابخانه طبق زمان‌بندی انجام‌شده به اتمام رسیده و با تجهیز شدن در بهمن‌‌ماه به بهره‌برداری برسد.پیرو تأکید شهردار منتخب مشهد مبنی بر سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی، بنا شد ‌پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی ۴ طبقه از کتابخانه را به همراه مخزن کتاب تا ٢۵ آذر‌ماه برای تجهیز، به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل دهد.مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی هم در خصوص بازدیدها از کتابخانه مرکزی مشهد گفت که بازدیدهای هفتگی به تسریع روند اجرای پروژه و رفع نواقص کمک می‌کند و تا زمانی که پیمانکار کتابخانه مرکزی را برای تجهیز تحویل دهد، ادامه خواهد داشت‌.

علی‌اکبر سبزیان درباره اعتبار این پروژه‌ اظهار کرد ‌۶ میلیارد تومان کمک دولتی از محل سفر رئیس جمهور و مطالبات معوق، سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها از شهرداری به کتابخانه مرکزی اختصاص یافته است.سرپرست فرمانداری مشهد هم در گفت‌وگوی خود با شهرآرا، روند عملیات اجرایی پروژه کتابخانه مرکزی مشهد را خوب ارزیابی کرد و گفت ‌همین موضوع باعث پیشرفت ٩٠ درصدی پروژه شده است و به طور قطعی، تا دهه فجر به بهره‌برداری کامل می‌رسد. حیدر خوش‌نیت ‌در ادامه افزود: این پروژه با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر، نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همه دستگاه‌های مسئول در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟