اجلاس استانی ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد


اجلاس استانی ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد

قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: 90 درصد جامعه از فواید نماز خبر دارند و می‌دانند که نماز یک واجب شرعی است .

به گزارش ایسنا، محمود مظفر امروز در اجلاس استانی ستاد اقامه نماز استان همدان، عنوان کرد: در ارزیابی‌ها همدان در بین سایر استان‌ها در حوزه نماز یکی از فعال‌ترین استان‌ها است و خوشبختانه ایده‌ها و تجربیات خوب از این استان دست‌مایه برنامه‌های کشوری شده و ایده‌ها و تجربیات خوبی از سطح شهرستان‌های همدان به کشور ارسال شده که در اجلاس سراسری نماز معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چند سالی است اجلاس سراسری نماز را با مسائل روز پیوند زدیم، اضافه کرد: حدود دو سال پیش که موضوع آسیب‌های اجتماعی مطرح شد، اجلاس را با همین عنوان نامگذاری کردیم.همه در تلاش هستند تا آسیب‌های اجتماعی از جمله فحشا و منکرات کم شود و یکی از بازدارنده‌ترین این اعمال منکر، نماز است به طوریکه در صورت رها کردن نماز خود به خود فحشا و منکرات ظاهر می‌شوند و اگر نگاهی به نمازهایمان بیندازیم و آن را را اصلاح کنیم، سایر مسائل هم حل می‌شوند.

وی اظهار کرد: در اجلاس سال گذشته پی بردیم نباید از فضای مجازی غافل نشویم و از این فرصت برای کارهای تبلیغی و فرهنگی بهره ببریم بنابراین حدود۵۰۰۰ اپلیکیشن، کانال و برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آماده و توزیع شد که مورد استفاده قرار گرفت و این یعنی اگر جوانی سوال و یا شبهه‌ای در مورد نماز دارد می‌تواند از طریق گوشی همراه خود به راحتی برای رسیدن به پاسخ ارتباط برقرار کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه فرصت فضای مجازی یک قدم بسیار خیر و مفید برای ما بود، خاطرنشان کرد: امسال عنوان اجلاس سراسری نماز «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» است که در این زمینه نکات و ایده‌های خوبی به دست ما رسیده و قرار است در روز ۱۴ آذرماه همزمان با اجلاس کشوری با حضور رئیس‌جمهور برترین‌ها در این زمینه معرفی شوند.

وی بیان کرد: با پژوهش‌های انجام‌شده دریافتیم از ۳۰ سال گذشته تا کنون تعداد افرادی که تارک‌الصلاه هستند در حال کاهش است.رفتار و عادت بد با نماز تناقض دارند و تفاوت بین نماز خواندن و رفتار یک نمازگزار باعث تضاد و موجب بی‌رغبتی افراد نسبت به نماز می‌شود اما یک رفتار خوب از سوی نمازگزار موجب علاقمندی فرد نسبت به نماز می‌شود.

قائم ‌مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد: برای دعوت به انجام فریضه نماز اولویت در خانواده و انجمن اولیاء و مربیان با محوریت قرار دادن مادران است که باید برای اولیاء دوره‌های آموزشی چگونه برخورد کردن دعوت به نماز برگزار شود. باید این یک خط در میان نماز خواندن از بین برود و وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم تعداد نماز اول وقت‌خوان‌ها چقدر کم شده و نمازهای صبح کمرنگ شده و حتی مساجد در وعده مغرب و عشا پررنگ و در نماز صبح‌ها کمرنگ هستند.

مظفر خاطرنشان کرد: نمازخوان زیاد داریم اما می‌خواهیم اقامه‌کننده نماز در هر لباس، در هر شغل و مکانی که هست علاوه بر نماز خودش بر نماز دیگران و مجموعه خودش توجه کند و برآنها اثر بگذارد.اگر اهمیت نماز در ذهن بچه‌ها با اهمیت جلوه داده شود و در مقابل بچه‌ها با لباس خوب، با عطر خوب و به شکل خوب نماز بخوانیم خود به خود این موارد در ذهن بچه‌ها ملکه می‌شود و می‌توانند آن را یاد بگیرند.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دستگاه‌های برتر، رسانه برتر و دانش‌آموزان و معلمان برتر در زمینه ترویج نماز از رضا قیاسی معاون امور اقتصادی و منابع استانداری همدان و علی تعالی فرماندار همدان نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز