«ز ادب مهر برآید»؛ دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)


«ز ادب مهر برآید»؛ دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)

گروه هنر ــ «ز ادب مهر برآید» عنوان دیوارنگار جدید میدان ولی‌عصر(عج) که در آن بر تحکیم خانواده و لزوم ارتباط عاطفی و منطقی میان اعضای یک خانواده تأکید شده است.

«ز ادب مهر برآید»؛ دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج)

به گزارش ایکنا؛ خانه طراحان انقلاب اسلامی که چند سالی است عهده‌دار یکی بزرگترین دیوارنگاره‌های جهان است، اخیراً تصویری را با محوریت خانواده برای این دیوارنگاره برگزیده است و در این تصویر نمونه‌ای از یک خانواده ایرانی و اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

«ز ادب مهر برآید» عنوان دیوارنگاره جدیدی میدان ولی‌عصر(عج) است که معمولاً در نمای ساختمان شمالی غربی میدان نصب می‌شود و در آن تصویری از یک خانواده ایرانی را می‌بینیم که همگی به گرد پدر و مادر پیری که روی کاناپه‌ای گرد آمده‌اند را نشان می‌دهد.

سه نسل در این تصویر از یک خانواده ایرانی به نمایش درآمده است تا چنین تداعی کند که ادب و محبت نسبت به والدین و سایر اعضای خانواده براساس رفتارهایی است که از سوی هر کدام از ما بروز می‌کند و این رفتار است که الگوی ما برای فرزندان و نسل‌های پس از ما برای برگزیدن خلق و خوی ایرانی و اسلامی است.

زیر عنوان این دیوارنگاره نیز چنین عبارتی نقش بسته است: «ادب به زندگی محبت می‌بخشد» و البته این تأکید با هشتک ادب ـ محبت نیز دوباره مورد توجه قرار گرفته است که گویا ادب را بر محبت مقدم دانسته و ایجاد محبت را در میان اعضای خانواده و سایر افراد جامعه منوط به رعایت ادب و اخلاق برشمرده است و البته با ذکر این عبارت چنین برداشت می شود که با چنین مفاهیمی با یک پویش اجتماعی مواجه باشیم.

در ترکیب‌بندی این تصویر جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) همچنین بر عناصر چشم‌نواز و الوان یک زندگی براساس باورهای ایرانی تأکید شده است، فرش دستباف ایرانی، تابلویی از یک اثر خوشنویسی و طاقچه‌ای شامل دیوان اشعار شاعران ایرانی و نظایر آن که فضایی کاملاً ایرانی را بر تصویر حاکم کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری