«نغمه ملکوت» در نگارخانه رضوان پیچید


«نغمه ملکوت» در نگارخانه رضوان پیچید

گروه فرهنگی - نمایشگاه نغمه ملکوت همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه (س) به شهر قم، 10 آذر در نگارخانه رضوان برپا و تا پایان روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

«نغمه ملکوت» در نگارخانه رضوان پیچید

سیدجواد میریزدی در گفت‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه نمایشگاه عکس «نغمه ملکوت» که در نگارخانه رضوان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه نغمه ملکوت همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت معصومه (س) به شهر قم، ۱۰ آذر برپا و تا پایان روز پنجشنبه دایر می باشد.
وی با اشاره به نوع فعالیت خود در حوزه عکاسی ادامه داد: بنده ۱۲سال است که به صورت تخصصی به حرفه عکاسی مشغول هستم و در ژانر عکاسی معماری مشغول به‌کار هستم. عکاسی دارای زیرشاخه‌های فراوانی است و هرکدام از زیرشاخه‌های آن نیازمند گذراندن دوره‌های مربوطه است. زیرشاخه‌ای را که من در چند سال اخیر به‌صورت حرفه‌ای به آن پرداخته‌ام، معماری اسلامی و ایرانی است.
این عکاس معماری اسلامی خاطرنشان کرد: نمونه‌های عکاسی معماری ایرانی را می‌توان در کشورهای همجوار و حتی کشورهای دوردست همچون تانزانیا مشاهده کرد.
وی در خصوص موضوع عکاس‌های نمایشگاه عنوان کرد: این آثار شامل عکس‌هایی از حرم حضرت معصومه(ص) در قم، حرم حضرت عباس(ع) در کربلا، جمکران، اصفهان و مسجد سلطان قابوس در عمان است.
میریزدی در خصوص انگیزه خود برای برپایی نمایشگاه بیان کرد: حدود شش ماه است که در مؤسسه آفرینش‌های هنری مربوط به آستان قدس مشغول به فعالیت هستم و وظیفه عکاسی برای دو عنوان کتاب شاهکارهای هنری آستان قدس را برعهده گرفته‌ام و همین امر سبب شد تا به دعوت دوستان برای برپایی نمایشگاهی از گزیده آثار خود ترغیب شوم.
این عکاس معماری اسلامی درباره وجه تمایز آثار خود با دیگر آثار گفت: مزیت یا تمایز این آثار با آثار مشابه در نحوه عکاسی است. این عکس‌ها به صورت مالتی-شات عکس برداری شده است. بدین معنا که تلفیق بیش از چند عکس بوده و پس از تجمیع و اصلاح اعوجاج و نور و رنگ با یکدیگر تلفیق شده و یک تصویر واحد را به‌وجود می‌آورد.
وی اضافه کرد: این گونه تصاویر ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ از جمله این که پرسپکتیو در اختیار شماست و نمایش‌نما به راحتی صورت می‌گیرد و دوم این که کیفیت اینگونه تصاویر بسیار زیاد و فراتر از هزار مگاپیکسل است که اصطلاحا به آن تصاویر گیگا پیکسلی گفته می‌شود.
یادآوری می‌شود که این نمایشگاه تا پایان روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)