رئیس فدراسیون هندبال چه کسی خواهد شد؟/ بازی 16 نفر و یک صندلی!


رئیس فدراسیون هندبال چه کسی خواهد شد؟/ بازی 16 نفر و یک صندلی!

مهلت قانونی ثبت نام نامزد‌های ریاست فدراسیون هندبال به پایان رسیده و 16 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون هندبال در بین فدراسیون‌هایی قرار داشت که ریاست آن شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان شد و در همین راستا "علیرضا رحیمی" بعد از نزدیک به یک سال و نیم نشستن بر صندلی ریاست این فدراسیون، از سمت خود استعفا کرد.

پس از رفتن رحیمی از فدراسیون هندبال؛ وزارت ورزش و جوانان "رمضانعلی دولو" را به سمت سرپرستی موقت فدراسیون هندبال منصوب کرد. از طرفی اعلام شد که کاندیداهای داوطلب برای ریاست هندبال تا 10 آذر ماه فرصت دارند برای شرکت در این مجمع انتخاباتی ثبت نام کنند. این مهلت قانونی به پایان رسید و 16 نفر خود را برای ریاست فدراسیون هندبال منصوب کردند. این مهلت از 26 آبان آغاز شده بود و به مدت دو هفته ادامه داشت.

مرتضی حسن‌پور، فاطمه ابوالقاسمی (رییس پیشین فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک)، میترا نوری (نایب رییس سابق فدراسیون هندبال)، رفعت حقیقی، حمید علی آقا نژاد، پورکیانی، علی اکبر خوش نویس، رضا مهدوی، احمد گواری، هادی خلیلی، محمدرضا رجبی، علیرضا پاکدل، علی جانی (معاون اداره کل لرستان)، مرتضی غلامپور ( روانشناس سابق تیم ملی)، خسرو ابراهیم زاده و مهدی واعظی ، 16 کاندیدی هستند که برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.

رئیس فدراسیون هندبال چه کسی خواهد شد؟/ بازی 16 نفر و یک صندلی!

در این بین حضور میترا نوری که سال‌ها به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون هندبال فعالیت کرده بود و در دو دوره ریاست رحیمی و جلال کوزه گری این سمت را بر عهده داشت، جالب توجه است. زمانی که رحیمی در روزهای پایانی حضورش در فدراسیون هندبال نوری را از سمت خود برکنار کرد شائبه‌هایی درباره کاندیدا شدن این مدیر زن برای ریاست فدراسیون هندبال، عنوان شده بود.

دیگر فردی که نامش در این لیست جالب توجه است، رضا مهدوی است. فرزند ابوالحسن مهدوی که پیش از علیرضا رحیمی ریاست فدراسیون هندبال را بر عهده داشت و از قضا ریاست موفقی نیز نداشت و بعد از مدتی در حالی که فدراسیون هندبال با انواع و اقسام حواشی و مشکلات ریز و درشت درگیر بود از سمت خود استعفا کرد. این بار و بعد از زمانی نزدیک به دو سال فرزند مهدوی(رضا مهدوی) برای حضور در ریاست فدراسیون هندبال ثبت نام کرده است و در تلاش است جایگاه پیشین پدرش را پس بگیرد.

رئیس فدراسیون هندبال چه کسی خواهد شد؟/ بازی 16 نفر و یک صندلی!

حضور مهدی واعظی، مدیر روابط عمومی اسبق فدراسیون هندبال در جمع کاندیداها نیز از نکات قابل توجه دیگر در بین این اسامی است.

همچنین نام محمدرضا رجبی که از مربیان با سابقه هندبال ایران به شمار می رود و اخیرا مربیگری تیم ملی را نیز بر عهده داشت، در بین کاندیدا به چشم می‌خورد.

فدراسیون آشفته و مدعیان نه چندان موفق!

در مجموع نگاهی کلی به نفراتی که برای این فدراسیون ثبت نام کرده‌اند، نشان از این دارد که ضعف سال های اخیر هندبال موجب شده است نفراتی که تنها سابقه کارمندی وزارت ورزش را داشته اند یا در سمت های مدیریتی قبلی خود چندان موفق نبودند، احساس کنند که می‌توانند ریاست هندبال را بر عهده بگیرند. آن هم در شرایطی که رزومه برخی از آن ها نشان می‌دهد که این افراد توفیقات چندانی نیز در گذشته در زمینه مدیریتی بدست نیاورده‌اند.

هندبال ایران سال های پرتنش و ناآرامی را پشت سر گذاشته است و با تغییرات مدیریتی نیز هرگز نتوانست آن طور که شایسته است مسیر موفقیت را پیدا کند و به روزهای خوب سال های نه چندان دور خود بازگردد. در سال‌های اخیر هر مدیری که بر مسند ریاست فدراسیون هندبال نشست، با همان اندیشه های قدیمی به کار خود ادامه داد و موجب شد این رشته هرگز به جایگاه خوب خود بازنگردد. حواشی ریز و درشت ، مشکلات مدیریتی، معضلات مالی و ... در این سال‌ها یک لحظه هندبال را رها نکرده است و این رشته برای زنده شدن و تغییر مسیر نیازمند نگاه مدیریتی تازه و اندیشه های مدرن در بخش های مختلف است. هندبالی که این روزها بیش از هر چیز نیازمند این است که از روزهای قبلی و مدیریت های مقطعی فاصله بگیرد و با رسیدن به ثبات لازم ، به روزهای روشن نزدیک و نزدیک تر شود.

با تمام این تفاسیر در حال حاضر 16 نفر برای ریاست فدراسیون هندبال ثبت نام کرده اند و این روزها در انتظار تایید صلاحیت برای حضور در این انتخابات هستند. انتخاباتی که هنوز زمان برگزاری آن از سوی وزارت ورزش اعلام نشده است و پس از تایید صلاحیت نفرات نهایی، اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

صندلی ریاست فدراسیون کاراته هم خالی شد

توفان تغییرات در فدراسیون های ورزشی/ آیا بازنشسته ها می روند ؟

جبهه گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقابل قانون منع به کار گیری بازنشستگان

تکلیف رئیس فدراسیون والیبال مشخص می شود

انتهای پیام/

نگاهی به اوضاع هندبال در آستانه انتخابات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال